El síndic demana informació de les càmeres dels semàfors a les Franqueses
El defensor de les persones ha rebut 16 queixes pels dispositius de control semafòric
El síndic de greuges ha rebut un total de 16 queixes de ciutadans amb relació al funcionament dels sistemes de control semafòric que hi ha instal·lats en diversos punts de les Franqueses.
D’aquestes, quatre es van registrar aquest dimarts en la visita que l’equip del defensor de les persones va fer al municipi.
A partir de les primeres queixes rebudes, l’oficina del síndic va fer una petició d’informació que, recentment, ha reiterat perquè la primera resposta era incompleta, segons han explicat fonts del síndic a EL 9 NOU. Ara, l’oficina espera que el consistori enviï la resta de la informació requerida. Amb tot plegat, s’emetrà una resolució que pot contenir recomanacions a l’administració, han explicat les mateixes fonts.
La instal·lació dels sistemes de control fotogràfic ha estat força polèmica al municipi, sobretot pel dispositiu situat a l’altura de Llerona. Aquest estiu, un ple extraordinari va aprovar encarregar un estudi a una empresa independent per avaluar el funcionament integral del sistema, que es va implantar en tres punts del municipi a principi d’any. Va ser a partir d’una petició de tres partits de l’oposició (Imaginem, PSC i ERC, que sumen majoria absoluta al consistori) a la qual va acabar donant suport el govern municipal de CDC, en minoria. També s’hi va afegir l’únic regidor del PP. En aquest mateix ple, en canvi, es va rebutjar amb els vots de CDC, PSC, ERC i PP una moció de Convergència per les Franqueses, que demanava la supressió immediata del sistema i la rescissió del contracte amb l’empresa que el gestiona.
VISITA DEL SÍNDIC
L’oficina del síndic va atendre aquest dimarts a les dependències municipals de Can Font un total de deu queixes i tres consultes. A banda de les quatre peticions relacionades amb les sancions de les càmeres de control dels semàfors, també se’n van registrar per temes relacionats amb consum (telefonia i gas), serveis socials, sanitat i tributs. De les deu queixes, la meitat tenien com a destinatari l’Ajuntament. La resta, altres administracions o empreses de serveis. Totes les persones ateses, excepte dues, eren veïnes del municipi.