El bus exprés a Mataró allarga el temps de viatge per als usuaris de la Roca
L’Ajuntament demana canvis per compensar el desplaçament a Granollers en gran part dels viatges
La posada en funcionament de la línia de bus exprés entre Sabadell i Mataró passant per Granollers (E-13) ha comportat que el temps de viatge s’allargui per als usuaris de la Roca.
Tot i que l’objectiu de la línia és augmentar la freqüència i la rapidesa en les connexions entre les capitals vallesanes i la del Maresme, la implantació ha reduït el pas per la Roca d’autobusos cap a Mataró. Els viatgers han de fer abans un desplaçament a Granollers.
El simple trajecte a Granollers ja suposa un temps addicional de viatge que havia de compensar que el desplaçament fins a Mataró es fa posteriorment sense parada, però el problema s’intensifica perquè les connexions entre l’autobús que porta de la Roca a l’estació de Granollers no coincideixen en horari amb el del bus exprés, de manera que les esperes es fan llargues. El servei exprés que s’havia posat en funcionament per escurçar el temps de viatge acaba allargant-lo per als residents a la Roca.
Tot i que la problemàtica afecta una vintena d’usuaris diaris, l’Ajuntament de la Roca considera que és necessari treballar en solucions. Amb l’Ajuntament d’Argentona, que té una problemàtica similar, han demanat una trobada amb la direcció general de Transports i Mobilitat per avaluar alternatives. La reunió ja s’ha convocat per dimarts que ve.
El regidor d’Obres i Serveis, Jordi Fortí, explica que el canvi de servei ha reduït de 14 parades d’anada i de tornada diàries que es feien a la Roca a només tres. La resta de connexions, fins a 21, s’han de fer des de Granollers. Hem parlat amb l’operador [Sagalés] per intentar coordinar les arribades dels busos urbans que porten fins a Granollers i ara, juntament amb Argentona, hem concertat l’entrevista amb la direcció de transports, explica Fortí respecte als passos fets fins ara. Intentem resoldre el problema per escurçar el temps per fer el trajecte, que en alguns casos arriba a ser d’una hora i quart per als veïns de la Roca, assenyala.
Fortí també indica que la informació als usuaris sobre el canvi que ha suposat la posada en funcionament del nou servei no s’ha explotat al màxim. No tenim la sensació que la Roca hagi vist millores en el servei, assenyala el regidor.