Arrenca la fira Municipàlia amb més pes internacional
Un 15% dels expositors que participaran en la divuitena edició del saló vénen de fora de l'Estat espanyol
Es calcula que el certamen deixa 7,5 milions d'euros a la ciutat i a poblacions del voltant
Des d'aquest dimarts i fins divendres el recinte de Fira de Lleida és l'escenari de la divuitena edició de Municipàlia –fira internacional d'equipaments i serveis municipals– i la segona d'Innnocamping –el saló nacional i professional de serveis i equipaments per als càmpings–. Els dos certàmens aplegaran 315 expositors repartits en una superfície de 22.500 metres quadrats.
Un dels factors que fan que Municipàlia sigui una fira de referència internacional és l'impacte econòmic que té sobre la ciutat de Lleida i les poblacions del voltant, sobretot en l'hoteleria i la restauració, que es calcula que és de 7,5 milions d'euros. A més, amb un 15% d'expositors estrangers, l'edició d'enguany de Municipàlia serà una de les més internacional de la història, atès que hi haurà la presència d'empreses de països com el Canadà, França, Alemanya, Holanda, Itàlia, Portugal i Turquia. En l'àmbit estatal, el certamen tindrà expositors de Barcelona, Tarragona, Girona, Lleida, i també d'Alacant, Burgos, Castelló, Guipúscoa i Madrid, entre d'altres.
Durant la presentació dels dos certàmens, l'alcalde de Lleida i president del Patronat de la Fundació Fira de Lleida, Àngel Ros, va dir que Municipàlia “s'ha convertit en l'única fira dedicada genèricament als equipaments i als serveis municipals a tot l'Estat, després que el saló de Madrid ha centralitzat la seva oferta bàsicament en el medi ambient i que el de Saragossa ja no se celebri”. Ros també va destacar l'assistència de Deutsche Messe, una delegació de la fira Metropolitan Solutions de Berlín, de la qual formaran part diverses entitats i que s'emmarca en el conveni signat per potenciar la internacionalització de Municipàlia.
Com a novetats més destacades de Municipàlia, destaca la Missió Tècnica Internacional: Solucions sostenibles per a la gestió de les nostres ciutats, organitzada per la Unión Iberoamericana de Municipalistas, en què una vintena de tècnics i càrrecs de països llatinoamericans visitaran la fira per compartir experiències sobre energia, mobilitat i medi ambient.
Aplicació per la fira
Pel que fa a Innocamping, destaca com a novetat d'aquesta edició l'augment del nombre d'expositors internacionals, amb especial rellevància de les empreses franceses. A més, s'hi incorporen nous sectors com les empreses de comunicació i seguretat, els jocs d'aigua, el mobiliari exterior i les instal·lacions esportives.
En l'aspecte de l'organització, els visitants es podran descarregar gratuïtament l'aplicació per a mòbils Municipàlia-Innocamping, per consultar els sectors, els productes exposats, les activitats de la fira i altres informacions d'interès.
LA XIFRA
Tricicle innovador per a famílies
Al Municipàlia presentaran un tricicle innovador de quatre places pensat per gaudir en família per vies verdes, zones rurals i espais turístics. El prototip Triiki, que de moment encara està en període de prova, és una creació de l'empresa Grisverd de Gandesa (Terra Alta). La firma està en negociacions amb diferents empreses de l'Estat espanyol i francès per tal de començar la comercialització d'un producte únic al nostre entorn. El Triiki està destinat a l'esbarjo familiar, i permet la integració d'usuaris amb mobilitat reduïda com ara cecs o gent gran que van en el seient posterior. Consta de tres rodes i té una capacitat de dues persones adultes, amb la possibilitat d'acoblar-hi dos seients addicionals per a infants. L'invent està pensat per als càmpings, allotjaments rurals, empreses de lloguer de bicicletes així com organitzacions que vulguin oferir un innovador mitjà de transport.