Més accidents a la C-17
La sinistralitat augmenta sobretot en el tram que va de Centelles a la Garriga; el 2014 n’hi va haver 34 i en el que portem d’any ja n’hi ha hagut 41
El nombre d’accidents a la C-17 no para d’augmentar. La gran majoria, a més, es concentren en el tram que va de Centelles a la Garriga. Segons dades del Servei Català de Trànsit (SCT), el 2014 hi va haver un total de 34 accidents a la C-17, mentre que en el que portem d’any ja s’ha superat aquesta xifra: n’hi ha hagut 41. Per tant, cada vegada n’hi ha més. Els alcaldes de la zona es queixen que tot plegat suposa un greu problema per als seus municipis, ja que molts conductors quan es troben amb un embús de trànsit per culpa d’un accident es desvien per l’interior de pobles com Aiguafreda.
Tot i tenir una sinistralitat alta, sortosament la majoria d’accidents acaben només amb ferits lleus. El 2014, dels 34 que hi va haver només dos van ser greus i, en canvi, hi va haver fins a 54 ferits lleus. El 2015, de moment, es repeteixen exactament les mateixes xifres: només dos accidents greus i 54 ferits lleus. El més positiu de tot és que no s’han registrat accidents mortals. El que queda clar, però, és que el nombre d’accidents augmenta en aquesta carretera, sobretot quan aquesta està molla o plou, i en el tram més sud d’Osona. En canvi, entre Vic i Ripoll, la sinistralitat és més baixa. S’ha de tenir en compte, a més, que alguns incidents provocats per avaries, com ara punxar una roda al fer un revolt, no surten comptabilitzats a les dades del SCT.
L’alcalde d’Aiguafreda, Joan Vila, confirma que la sinistralitat d’aquesta carretera els comporta problemes. Moltes vegades quan els cotxes es queden atrapats a la carretera per culpa d’un accident es desvien i es posen a dins del nostre poble, explica Vila, i el que fan és col·lapsar la circulació. L’alcalde d’Aiguafreda, però, té molt clara quina pot ser la solució: el tren. Considera que arreglar la C-17 és una obra faraònica, perquè tenim una orografia molt complicada i que, per tant, el més lògic seria desdoblar la línia del tren encara que sigui per trams. Vila està convençut que trauríem el 50% dels vehicles que actualment circulen diàriament per la C-17. L’alcalde de Centelles, Miquel Arisa, també certifica que l’accidentalitat que pateix la C-17 en el seu tram és un greu problema. Segons explica, estem treballant per tirar endavant un projecte per eliminar els revolts d’aquest tram. A la sortida de Sant Martí de Centelles es faria un túnel que aniria a parar a les naus de Leiro, i també se’n faria un altre a la zona de Figaró. Arisa diu que aquest és un dels problemes que l’associació Eix de la C-17, que es constituirà el proper 20 de novembre, intentarà solucionar.
Si hi ha alguna cosa positiva en l’alta sinistralitat de la C-17 és que durant el 2014 i el que portem del 2015 no hi ha hagut cap víctima mortal en els 75 accidents que ha comptabilitzat el Servei Català de Trànsit (SCT). Pràcticament tots acaben només amb ferits lleus o il·lesos i, en canvi, n’hi ha pocs de greus.