Societat

La UdG obre la comunicació a la societat creant un campus

Forma part del programa de campus sectorials que han de servir per teixir lligams i transferir coneixement amb entorns relacionats amb empreses i institucions

La Universitat de Girona (UdG) ha creat un gran campus funcional o sectorial dedicat a la comunicació cultural i corporativa, el qual s'afegeix als que existeixen de rurisme i l'aigua, i té com a objectiu treballar en l'àmbit de les estratègies comunicatives, la transferència informativa, la rendició de comptes i la responsabilitat social corporativa.

El director científic del campus, Lluís Costa, explica que aquesta nova eina ha de ser un instrument per a la reflexió i la construcció teòrica, però a la vegada ha d'actuar buscant complicitats entre els actors, com ara investigadors, acadèmics, empreses i institucions: “Tot plegat ha de servir per treballar per assolir una comunicació responsable, compromesa i participativa.” A grans trets, la missió del campus, que ja inclou una tretzena de grups de treball, ha de servir per fer front als reptes derivats de la societat de la informació i la comunicació en entorns globals i, molt especialment, locals.

També es crea un pol de recerca, docència i prestació de serveis, el qual ha de servir per aglutinar els sectors de la comunicació, contribuir al seu creixement i, a la vegada, constituir-lo com a node de connexió de la comunicació gironina i catalana, en el marc de les principals xarxes nacionals i internacionals. Internacionalització

La UdG vol implicar el sector socioeconòmic en la recerca i, a la vegada, treballar per arribar a ser una universitat de referència. Els focus de recerca, a través dels campus funcionals, són l'eina per assolir aquest objectiu. Fins ara, els campus que estaven en funcionament eren els del turisme i l'aigua, però, a banda de la comunicació cultural i corporativa, s'està treballant en el d'alimentació i gastronomia; patrimoni cultural i natural; promoció de la salut; smart cities; materials compostos; smart factories and services i software innovation; gràfics, visualització i videojocs; cultura, identitat, immigració i desenvolupament humà, i formació del professorat.

LA FRASE

Volem assolir una comunicació responsable, compromesa i participativa
Lluís Costa
director científic del campus de la comunicació cultural

LA XIFRA

600
capçaleres només a la ciutat de Girona demostren el potencial comunicatiu que s'ha teixit al llarg dels anys

Girona, una ciutat de referència en comunicació

El director científic del campus de la comunicació cultural i corporativa, Lluís Costa, destaca que aquesta eina neix en el marc de la Universitat de Girona amb vocació local, nacional i internacional. I això ho fa en el marc d'una ciutat, Girona, que ha tingut al llarg dels anys cap a 600 capçaleres, la qual cosa demostra el seu potencial comunicatiu. Costa explica que els àmbits de focalització del nou campus seran el de tècniques de comunicació aplicades al pensament creatiu, el disseny i la publicitat e-comunicació; comunicació participativa i ciutadana; formats innovadors en promoció del coneixement; comunicació transfronterera i local; estratègies comunicatives dels valors i responsabilitat social corporativa; tècniques de redacció i informació en contextos 3.0, a més d'expressió oral i escrita i, finalment, ètica i dret en la comunicació, a més de ludificació, és a dir, la utilització o l'aplicació de recursos i elements lúdics per continguts i dinamització de la participació en diferents tipus de contextos, com per exemple espais museístics, llocs patrimonials i paisatges turístics. Segons Costa, un dels avantatges del campus és la seva gran transversalitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.