Societat

Punt final a una desigual temporada turística

La Nit del Turisme reconeix la tasca de l'empresari de Salou Antoni Ros

El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona va posar ahir el tradicional punt final de to festiu a una temporada turística que s'ha tancat amb xifres lleugerament a l'alça, però que s'ha vist sobretot salvada pel bon comportament dels càmpings i del mercat català, britànic i francès. La vint-i-sisena edició de la Nit del Turisme, que es va dur a terme al centre de convencions de PortAventura, entre Vila-seca i Salou, va tornar a aplegar els principals representants del sector al Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre, i va retre un homenatge a l'empresari salouenc Antoni Ros, fundador de l'agència Ultramar Express (ara part del grup TUI), un dels principals agents receptors de turisme a la zona, que va rebre el premi Costa Daurada.

Any “difícil”

La gala, però, no va permetre oblidar les sensacions d'una temporada que ha estat “difícil”, segons paraules del president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Martí Carnicer. L'òrgan va fer balanç de les xifres finals de pernoctacions, que finalment han estat un 4% superiors a les de l'any passat, amb un total de 17.593.000 pernoctacions generades per 4.676.000 turistes.

El comportament del sector, però, ha estat molt desigual. Els hotels han tingut xifres estables respecte de l'any passat, però a costa d'una reducció de preus que ha afectat els comptes d'explotacions de les empreses. En la cara més positiva hi ha els càmpings, els únics que realment han tingut més pernoctacions, amb un creixement d'un 16%. La part més negativa del cop se l'han enduta els apartaments, amb un descens d'un 12%, i l'allotjament rural, que ha perdut un 11% de pernoctacions respecte del 2014.

També el temps d'estada mitjana s'ha reduït, passant de 4 dies a 3,8. Per nacionalitats, l'únic mercat que ha baixat ha estat el rus, mentre que l'empenta del mercat nacional, britànic i francès ha permès compensar aquesta davallada ja anunciada. Carnicer va remarcar la necessitat de millorar el coneixement de la marca, especialment pel que fa a les Terres de l'Ebre, mitjançant la seva vinculació amb el segell de Reserva de la Biosfera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Medi Ambient

L’Ametlla i la Generalitat, enfrontats per un Pla Director Urbanístic

L’Ametlla de Mar
Societat

Ordenen el desallotjament d’un pàrquing de Reus per risc “imminent” de col·lapse

Reus
societat

Trenta famílies formaran part de la comunitat energètica del Museu Darder

banyoles
economia

El sistema per reduir les males olors de la planta de biometà de la Galera estarà plenament operatiu en dos o tres mesos

La Galera
comerç

La Copa Amèrica no condiciona gaire el comerç

Barcelona
societat

Unió de Pagesos demana anul·lar el concurs per al lloguer de les terres de Gallecs

Santa Perpètua de Mogoda

Les entitats andaluses es podran instal·lar a Els Bellots el novembre

TERRASSA
INFRASTRUCTURES

Actuen d’urgència per reparar un pont descalçat sobre el Segre

Alàs i Cerc
Societat

Tarragona celebra les festes de Sant Magí amb activitats i espectacles

Tarragona