Punt final a una desigual temporada turística
La Nit del Turisme reconeix la tasca de l'empresari de Salou Antoni Ros
El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona va posar ahir el tradicional punt final de to festiu a una temporada turística que s'ha tancat amb xifres lleugerament a l'alça, però que s'ha vist sobretot salvada pel bon comportament dels càmpings i del mercat català, britànic i francès. La vint-i-sisena edició de la Nit del Turisme, que es va dur a terme al centre de convencions de PortAventura, entre Vila-seca i Salou, va tornar a aplegar els principals representants del sector al Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre, i va retre un homenatge a l'empresari salouenc Antoni Ros, fundador de l'agència Ultramar Express (ara part del grup TUI), un dels principals agents receptors de turisme a la zona, que va rebre el premi Costa Daurada.
Any “difícil”
La gala, però, no va permetre oblidar les sensacions d'una temporada que ha estat “difícil”, segons paraules del president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Martí Carnicer. L'òrgan va fer balanç de les xifres finals de pernoctacions, que finalment han estat un 4% superiors a les de l'any passat, amb un total de 17.593.000 pernoctacions generades per 4.676.000 turistes.
El comportament del sector, però, ha estat molt desigual. Els hotels han tingut xifres estables respecte de l'any passat, però a costa d'una reducció de preus que ha afectat els comptes d'explotacions de les empreses. En la cara més positiva hi ha els càmpings, els únics que realment han tingut més pernoctacions, amb un creixement d'un 16%. La part més negativa del cop se l'han enduta els apartaments, amb un descens d'un 12%, i l'allotjament rural, que ha perdut un 11% de pernoctacions respecte del 2014.
També el temps d'estada mitjana s'ha reduït, passant de 4 dies a 3,8. Per nacionalitats, l'únic mercat que ha baixat ha estat el rus, mentre que l'empenta del mercat nacional, britànic i francès ha permès compensar aquesta davallada ja anunciada. Carnicer va remarcar la necessitat de millorar el coneixement de la marca, especialment pel que fa a les Terres de l'Ebre, mitjançant la seva vinculació amb el segell de Reserva de la Biosfera.