Societat

Els veïns volen que Ada Colau i Ximo Puig els ajudin a fer gratuïta l'AP-7

Volen que els dos polítics s'afegeixin a la campanya contra l'accidentabilitat a l'N-340

El conseller Jané vincula les víctimes a una A-7 inacabada

Els col·lectius veïnals que impulsen les mobilitzacions contra la sinistralitat al tram ebrenc de l'N-340 han iniciat contactes per implicar activament l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, perquè reclamin la gratuïtat de l'AP-7 entre les dues ciutats. Els veïns van fer dijous, a Amposta, la primera acció al territori de la campanya Prou!, per promoure la conducció segura entre els conductors del tram ebrenc de l'N-340, que aquest 2015 ha registrat dinou morts en accidents. El conseller d'Interior, Jordi Jané, va assegurar que creu que l'augment dels sinistres s'explica pel major volum de trànsit que aboca la inacabada autovia A-7.

El portaveu de la Federació d'Associacions de Veïns d'Amposta, Àngel Porres, va assegurar que els contactes amb Colau i Puig s'han iniciat en considerar que “això beneficiaria les Terres de l'Ebre”, perquè són “un punt mig i les inversions en infraestructures potenciarien el territori per poder créixer i viure-hi, que val la pena”, ha assegurat.

Les entitats veïnals, que han ajornat fins al pròxim dijous 7 de gener els talls de protesta de l'N-340 per exigir la gratuïtat de l'autopista, sí que mantenen les accions de la campanya Prou!, amb l'objectiu de conscienciar els conductors d'aquesta via de la necessitat d'una “conducció segura”. “A banda del tema reivindicatiu, volem que la gent sigui conscient que la conducció ha de ser segura: no utilitzar el mòbil, perquè quan surts de casa no t'acomiades per dir que no tornaràs, que et quedaràs a la carretera. Si ajudem la gent a conduir amb seny i pressionant per obtenir infraestructures, els índexs de sinistralitat podrien ser gairebé zero”, subratlla Porres.

El tram ebrenc de l'N-340 ha acumulat durant aquest 2015 dinou víctimes mortals, més del triple que les sis del passat 2014. Els veïns insisteixen que la construcció de rotondes per part del Ministeri de Foment –algunes de les quals consideren necessàries– agreuja més la situació del trànsit si no s'aixequen les barreres de l'autopista. Recorden que en aquestes glorietes ja s'han registrat dos accidents. Durant el pròxim mes de gener, auguren, el Ministeri de Foment podria fer públiques les bonificacions de fins al 50% per desviar voluntàriament el trànsit pesant a l'AP-7, un pedaç que veuen del tot insuficient.

De l'A-7 a l'N-340 directe

Jané, per la seva banda, va argumentar que l'A-7 inacabada, que desemboca directament a l'N-340 de dos carrils a prop de la nuclear de Vandellòs II, ha provocat que molts conductors, que no volen pagar peatges, optin per no agafar l'autopista abans de l'Hospitalet de l'Infant. Això, sumat a la posada en servei de l'autovia de l'Aldea –que, teòricament, ajuda a alleujar les retencions–, hauria contribuït a incrementar de forma considerable el trànsit i els accidents per l'N-340. “La gent continua per l'N-340. I hi ha més morts que mai: aquesta autovia que acaba en una carretera estatal molt transitada provoca dinou morts només enguany. Com pot ser que hi hagi hagut més morts? Si comparem la situació de la via, l'evolució incita a utilitzar més l'N-340 perquè l'autovia hi aboca i s'ha fet la variant de l'Aldea. El missatge que hem d'agafar les administracions públiques és que quan comencem una autovia s'ha d'acabar. No podem començar autovies que acabin després al mig de carreteres convencionals”, va raonar Jané.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.