Societat

Immersió mòbil

El líder del mercat aposta fort per la realitat virtual amb la nova gamma S7 i la càmera Gear 360

Presenta el G5 amb accessoris per experimentar amb la realitat virtual i jocs connectats, i millora la fotografia

L'empresa xinesa no estrena enguany cap telèfon, sinó que aposta per un combinat de tauleta i portàtil amb Windows força prometedor

Quatre fabricants van aprofitar la jornada d'ahir per presentar novetats amb tota la parafernàlia possible. Qui més soroll va fer, indiscutiblement, va ser Samsung. La firma coreana, tot i l'escomesa d'Apple, manté un 22% de quota de mercat i es pot permetre presentacions mastodòntiques com la d'ahir al vespre, seguida per més de 2.000 assistents en directe i per molts més en la transmissió per internet, fins i tot en format de realitat virtual gràcies a l'ús de càmeres de 360º. No era un caprici. Samsung no va decebre i va presentar els nous Galaxy S7 i S7 Edge, dos terminals amb una capacitat gràfica, de processament i de bateria tan potent que van clarament orientats a experimentar amb la realitat virtual. Ho faran gràcies a accessoris com la nova càmera Gear 360, una petita esfera amb sensor de 30 megapíxels i doble ull de peix que, connectada al mòbil, pot transmetre imatges immersives. Així, una persona des de qualsevol punt del món podria compartir les nostres vivències mitjançant un visor de realitat virtual, cada cop més eficaços i econòmics, ja que s'hi acoblen els mòbils per aprofitar-ne la pantalla. No sembla una moda passatgera: Mark Zuckerberg va aparèixer per sorpresa a l'escenari per confirmar que Facebook apostarà fort per aquesta experiència.

D'acord amb les tendències del mercat, els nous terminals milloren la capacitat fotogràfica, però no guanyant megapíxels, sinó millorant l'obertura dels objectius, cosa que permet captar imatges més nítides amb menys llum. A més, recuperen la resistència a l'aigua i milloren la capacitat de càrrega ultraràpida.

Al matí, LG va anunciar el pròxim llançament del model G5, que promociona com un terminal modular tot i que no respon a aquest concepte. Els usuaris no poden triar-ne els components per fer-se'l a mida segons els seus interessos. El que sí que tindran a l'abast és una sèrie de complements que permeten convertir el terminal en una càmera digital (incorpora botons per controlar diversos paràmetres i també bateria addicional), un reproductor de música Hi-Fi gràcies a una col·laboració amb Bang & Olufsen. L'smartphone inclou una doble càmera posterior: la convencional i una altra amb un gran angular amb una lent de 135 graus, la més gran en un mòbil, i 15º més que el camp de visió de l'ull humà. La firma també va presentar diversos accessoris, entre els quals unes ulleres de realitat virtual connectades al mòbil.

ZTE va presentar un projector amb pantalla tàctil i sistema Android des del qual es podran descarregar les aplicacions de la Play Store i reproduir i visualitzar tota mena d'arxius en diverses pantalles i superfícies amb una alta qualitat. Amb el projector es podran projectar vídeos, pel·lícules, documents i gràfics, i fer servir aplicacions com ara el correu i videojocs.

Pagar amb el mòbil

Vodafone va anunciar ahir una plataforma oberta que permetrà als usuaris de divuit ciutats de l'Estat, entre les quals hi ha Girona, Tarragona, Lleida i Figueres, però no Barcelona, pagar els transports públics amb el mòbil i dur el bitllet dins de la cartera digital, Vodafone Wallet. Aquest servei de Vodafone, llançat fa dos anys, ja havia fet proves amb transports públics a València i Logronyo, i entre els avantatges destaca el fet que permet pagar amb el mòbil utilitzant les targetes de crèdit de qualsevol banc, fins i tot quan el telèfon es queda sense bateria, ja que l'element de pagament NFC es basa en la targeta SIM.
La implantació del servei en els transports serà immediata i gradual, ja que les xarxes ja estan implementades amb terminals de tecnologia sense fil. La idea
de Vodafone és oferir un servei universal i arribar també a la capital catalana, però el fet que encara no tingui el sistema digitalitzat representa un entrebanc. A més, Vodafone també va anunciar un acord amb PayPal per tal que els usuaris puguin pagar en els comerços utilitzant el crèdit que tinguin en el servei digital de pagament.

Per la seva banda, Telefónica va anunciar ahir un projecte per analitzar en temps real l'experiència d'ús dels seus clients amb l'objectiu de garantir la qualitat de la seva xarxa. Aquesta iniciativa es basa en l'anàlisi del big data generat pels usuaris quan utilitzen diversos serveis, i es començarà a utilitzar a finals d'aquest any a Xile i l'Argentina. “Volem saber quina és la percepció real que té el nostre client a casa seva”, explicaven ahir els responsables de
la companyia.

En canvi, una de les empreses que més han evolucionat durant
els darrers anys en el sector mòbil, Huawei, no va presentar cap nou terminal. La marca xinesa, tercera en quota de mercat de mòbils i amb un creixement del 44% en l'últim any, va sorprendre amb l'anunci d'un dispositiu dels anomenats
2 en 1, tant perquè són a mig camí entre la tauleta i l'ordinador com perquè poden complir a la perfecció en tasques de productivitat i en els moments d'oci.

Amb el nom de Matebook, aquesta tauleta de dotze polzades anirà equipada amb Windows 10. Combinada amb una funda amb teclat que resisteix els líquids i un llapis que detecta més de 2.000 graus de pressió, aspira a arraconar els PC convencionals. En destaca la lleugeresa (640 grams) i les proporcions, amb un marc molt petit i un detector d'empremtes integrat en un botó al lateral per fer algunes accions especials, com per exemple engegar l'aparell de manera segura.

És una solució que aspira a competir amb les Surface de Microsoft i els iPad Pro, als quals millora en alguns aspectes de rendiment. No només s'han cuidat els detalls de la tauleta, sinó també els dels complements. El carregador és força reduït i, a més, hi ha un petit accessori amb un equip de connectivitat que disposa de totes les entrades que tenen habitualment els ordinadors
i que es troben a faltar en les tauletes. El preu també és força competitiu per ser un 2 en 1: a partir de 799 euros.

Així doncs, Huawei no va presentar ahir el seu nou estendard, el P9, sobre el qual s'especula que tindria una doble càmera per enregistrar vídeos en 3D.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.