Divergències sobre la perillositat del km 333
La DIA i l'alcalde mantenen que és un punt negre
Abertis remarca que no hi havia accidents des del 2010
El punt quilomètric 333 de l'AP-7 serà ja recordat com la zona on s'ha produït l'accident de trànsit més greu de Catalunya des de 1997, quan es van començar a gestionar les competències de trànsit. Un tram d'una llarguíssima recta que no presenta dificultats de conducció, més enllà de la monotonia per als conductors.
Tant l'Associació de Víctimes d'Accidents DIA com l'alcalde de Freginals, Josep Romero, van qualificar de “punt negre” el tram, ja que amb anterioritat s'hi havien originat altres accidents mortals. “Potser és perquè es tracta d'una línia recta, però quan es produeixen accidents en aquesta zona sempre es produeixen aquí”, va assegurar ahir l'alcalde.
La DIA té qualificats com a quilòmetres perillosos els que van des del 330 fins al 340 d'aquesta AP-7. Figura entre els 1.314 trams negres de les carreteres de l'Estat. El president de l'associació, Francisco Canes, va alertar ahir de la necessitat de dur el cinturó cordat “fins i tot en trajectes llargs d'autocar com aquest”.
La concessionària de l'autopista Abertis va aclarir ahir que des del 2010 no hi havia hagut cap accident mortal. L'empresa va indicar que el tram no figura entre els d'alt risc en els estudis públics de carreteres. És cert, la Direcció General de Trànsit de l'Estat no té qualificat el tram com a zona d'alta perillositat. Per rebre aquesta catalogació, han de tenir lloc en el tram tres accidents mortals en un termini de tres anys o en un període similar.
Tot i això, el tram d'autopista sí que hi té instal·lat un radar de tram. Són dels pocs que s'han instal·lat a les autopistes i que calculen el temps que un conductor triga a circular entre un punt quilomètric i un altre per detectar si només ho ha pogut fer superant els límits de velocitat.