Societat

DIES DE VI I ROSES

El món creatiu de les ‘millennials'

María Herreros il·lustra l'anecdotari de les estrelles i els directors del Hollywood daurat
La bloguera Dulceida firma en una tarda 800 exemplars de la seva primera guia d'estil

María Herreros i Aida Domènech formen part de la generació Millennial, la que viu la seva joventut immersa en el segle XXI, és nativa digital, ha tingut una infància confortable i ha pogut preparar-se i triar professió malgrat que la crisi ha tallat les ales a molts. Amb perfils diferents, totes dues han aconseguit treballar amb la creativitat i fer-se un nom. María és il·lustradora; Aida, una de les blogueres de moda més seguides. Estan d'actualitat aquest Sant Jordi amb propostes personals que, com havia de ser, també tenen molt de millennial.

El llibre d'Aida és una prolongació de la seva personalitat digital, Dulceida. Un recull d'imatges inèdites dels estilismes que porta en els seus viatges, quan surt de festa o va a la perruqueria salpebrades amb els seus pensaments sobre l'amor, l'amistat i la família, sense oblidar-se d'esmentar adreces i marques de la seva confiança. Poca lletra (no he trobat seguidors seus addictes a Proust, encara que també parli de bellesa) i un llenguatge col·loquial que arriba al cor adolescent de les seves seguidores (i seguidors): més de 700.000 a Instagram, que ara també visionen la seva vida a través del seu canal de YouTube. L'impacte més gran, el vídeo en què es declara bisexual i presenta la seva parella, Alba.

Dulceida va començar amb un blog com si res, i ara les firmes de moda se la rifen. Els seus fans adoren que sigui natural, explosiva i que abusi dels shorts i el perfilador d'ulls tant com vulgui. A Barcelona fa uns dies va firmar vuit-cents llibres d'una tacada i a Madrid, més de mil. “L'Aida atén tots els fans, s'hi fa fotos i amb alguns fins i tot vídeos. Li demanen de tot”, diu el seu mànager i amic íntim, Sergi Pedrero, que destaca que la influencer badalonina ha aconseguit l'èxit sense l'ajut dels mitjans. Les xarxes ho han fet tot. És un fenomen millennial, que ara ha trobat un forat en el paper per a alegria de Planeta.

En el cas de María, l'estil millennial es troba en l'essència del recomanable llibre que firma, Marilyn tenía once dedos en los pies: una fusió entre el llenguatge del còmic i una selecció de llegendes de Hollywood. El text (directe, amb grafia manual) es combina de manera estudiadament anàrquica amb els seus magnífics retrats de personatges, dolços i poc complaents. María confessa que li agraden els mites, i que hi havia molt més material sucós abans que els actors ens expliquessin la seva vida a les xarxes socials. (“M'imagino les festes boges que es feien al Chateau Marmont, el lloc on segur que aniré quan visiti Los Angeles.”) Malgrat tot, la il·lustradora valenciana pertany a la generació d'Instagram, on té trenta mil seguidors.

Un bon grapat de millennials van ser a la Casa del Llibre en la presentació de l'original volum en què l'autora es deixa veure a través de la tria d'anècdotes. Des del món de Marilyn (que li proporciona el títol) fins a directors que adora com Sofia Coppola, Angelina Jolie, Kubrick (i la història del fals viatge a la Lluna), Spike Jonze i, el seu preferit, Sergio Leone. “M'agrada el seu ritme, l'atmosfera, la fotografia...”, i també descobrir que Clint Eastwood es va enganxar al tabac perquè el rei de l'spaghetti western li exigia que fumés les cigarretes de veritat. Encara no ho ha deixat.

A María no li interessa tant la versemblança del que explica (reconeix que ha llegit moltíssimes històries per documentar-se via internet) com la creació d'una obra pròpia “intuïtiva i influenciada pels personatges que retrato”. Tot i així ja hi ha un blog que ha afusellat el seu text sense citar-la i el presenta com històries certes. Això també és molt millennial.

Segurament a Eduard Estivill li encantarà sortir en un article tan jove com aquest. El doctor i cantant va ser amb Arcadi Alibés, Jaume Blanc i Elisenda Roca en la inauguració de la temporada de vermuts al restaurant El Sumoll, que es troba en una masia modernista de la Granada del Penedès. Els propietaris, el grup Ferré i Catasús, també ho són del mític Els 4 Gats, que l'any que ve fa 120 anys.

I, per acabar, un disseny daurat, festiu i contemporani que hi ha exposat a l'hotel Murmuri del passeig de Gràcia, que des de fa temps recolza els nous talents. La peça,
feta amb teixits de Gratacós, és obra de Juan Pedro López, un dels noms que millor han vestit actrius com Belén Fabra i Alba Ribas, i que ara podeu comprar per internet i
a Comunal Store de Girona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.