Societat

Promoció de Lleida per atreure 8.000 visitants els caps de setmana d'estiu

Ajuntament i hostalers ja preparen accions per incentivar el comerç, la restauració i l'oci nocturn

Fan un sopar entre les dues parts per engegar el projecte

La Paeria i els diferents sectors implicats ja preparen una campanya de promoció de Lleida que permeti facilitar i gestionar l'arribada i concentració d'unes 8.000 persones els caps de setmana d'estiu, una xifra que la Federació d'Hostaleria calcula a partir de la capacitat de les dues grans discoteques que tenen previst obrir a finals d'aquesta primavera a Lleida.

La idea és engegar accions de promoció per donar a conèixer l'oferta de la ciutat en l'àmbit cultural, comercial, gastronòmic i l'oci nocturn perquè Lleida sigui un punt d'atracció durant l'estiu.

Per tant, el repte serà atreure públic local, de l'entorn i d'arreu de Catalunya i competir amb la gent que es desplaça a la costa. Al marge de la promoció de comerços i restaurants, també es preveu una programació d'estiu de l'Ajuntament de Lleida i espectacles i concerts que promouran els empresaris hostalers.

Dijous passat al vespre es va fer un sopar en què l'alcalde, Àngel Ros, i tres tinents d'alcalde –els d'Urbanisme, Fèlix Larrosa; Promoció Econòmica, Rafael Peris, i Economia, Montse Mínguez– van establir les bases d'aquest projecte amb els principals empresaris de l'oci nocturn de Lleida, tot i que també es van abordar aspectes sobre fiscalitat.

El tinent d'alcalde Peris va explicar que ja fa temps que parlen i que l'objectiu és el treball conjunt per reforçar l'oferta de lleure del cap de setmana a Lleida. Peris va dir que encara no hi ha res tancat i que s'estudia com s'ha d'enfocar aquesta promoció. També va destacar que l'estiu passat va ser fluix, com també reconeixen els empresaris, per falta d'atractius forts, ja que no hi va haver discoteca d'estiu. Enguany s'espera l'obertura de les discoteques a l'Ll-11 i al turó de Gardeny. “ Creiem, i el sector també, que hi ha públic per a tothom i perquè siguin viables aquests dos grans establiments que obriran aquest estiu”, va afirmar Peris. No obstant això, caldrà atreure clients d'arreu, com ja passava quan coexistien el Big Ben i la Wonder.

El tinent d'alcalde va explicar que la Paeria va alertar el sector que també seran exigents en el compliment de normatives i en seguretat.

LA FRASE

Creiem que hi ha públic perquè siguin viables les dues grans discoteques que obriran enguany
Rafael Peris
Tinent d'alcalde de Promoció

Castellarnau presidirà Hostaleria

La Federació d'Hostaleria de Lleida confirmarà aquesta setmana el nomenament de Josep Castellarnau com a nou president de l'organització.

Castellarnau, propietari de l'Hotel Castellarnau d'Escaló (Pallars Sobirà), rellevarà l'empresari Juan Antonio Serrano al capdavant de l'entitat després que renunciés al càrrec per poder centrar els esforços i la dedicació a la seva feina com a alcalde de Vielha i conseller aranès. L'any passat Serrano ja havia deixat la presidència del Gremi d'Ostaleria dera Val d'Aran.

Josep Castellarnau encapçala l'única candidatura presentada a la federació i anirà acompanyat per Jaume Mora, de la Fonda Farré de Baro (Pallars Sobirà); Joan Pallarès, de l'Hotel Can Boix de Peramola (Alt Urgell), i Natalia Rubio, del Restaurant Teresa Carles de Lleida. La resta de la junta es completarà en l'assemblea.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.