Turisme
Nova oferta pels visitants
Creueristes de Barcelona a Sitges
L'embarcació que uneix les dues poblacions des de l'abril farà nit a partir d'ara en aigües de la ciutat
Es vol captar cap al Garraf mentre estiguin d'escala els turistes que ja hagin visitat la capital
En les últimes duessetmanes les reserves de places han augmentat un 400 per cent
Cada any, passen per Barcelona uns dos milions i mig de creueristes, i d'aquests, es calcula que almenys un 10% ja han visitat la ciutat en alguna altra ocasió. D'altra banda, Sitges és una població turísticament molt atractiva, però la distància i les incomoditats d'haver de desplaçar-se fan que molts dels visitants que fan escala a la capital catalana prefereixin tornar a veure la Sagrada Família que visitar per primer cop el Cau Ferrat o la platja de Sant Sebastià.
Bluemar Ferries, l'empresa que des de l'abril ofereix una línia regular marítima que uneix Barcelona i Sitges en 50 minuts, ha decidit solucionar aquesta problemàtica amarrant el seu vaixell, a partir d'aquest dissabte, a la capital catalana. L'embarcació, amb capacitat per a 300 persones, començarà l'últim trajecte al port de l'Aiguadolç a les nou del vespre i després farà nit, cada dia, a Barcelona –fins ara es feia al revés–, al costat de les Golondrines. D'aquesta manera, la nau estarà disponible per a tots els creueristes que desembarquin a primera hora del matí. La primera sortida es farà a les 9.30 h. I a les tres de la tarda els turistes estaran de tornada a Barcelona per prosseguir amb el viatge. D'un vaixell a un altre. Ràpid i senzill.
“Sitges té un gran potencial i creiem que aquest nou servei pot ser molt interessant per a les persones que ja hagin visitat Barcelona”, explica Giuseppe Funaro, director general de Bluemar Ferries, que ja ha tancat diversos acords de col·laboració amb operadors turístics i entitats diverses per promocionar aquesta línia marítima en el sector. I de moment, xifres en mà, els resultats són excel·lents. “Les dues últimes setmanes, les reserves han augmentat un 400%”, assegura l'empresa.
Entre aquests acords destaca el que s'ha establert amb Barcelona Turisme, que ha habilitat un sistema perquè els associats puguin vendre tiquets del vaixell. La darrera col·laboració signada –presentada aquest dimecres– és amb el Gremi d'Hostaleria de Sitges, que, seguint un model de gestió semblant a Barcelona Turisme, facilitarà que els establiments de la població venguin bitllets per a l'embarcació a tots els seus clients, tant turistes com veïns del municipi. “Estem tenint molta demanda de turistes, però també de famílies amb nens que volen gaudir d'una experiència diferent”, explica Funaro. Bona prova de la importància d'aquest perfil autòcton és que també s'ha arribat a un acord amb el RCD Espanyol perquè ofereixi tiquets als socis a un preu especial.
Xec de 6.000 euros a la Creu Roja
Aquest dimecres, en el transcurs de la presentació de l'acord amb el Gremi d'Hostaleria de Sitges, l'empresa va fer entrega d'un donatiu de 5.263 euros a la Creu Roja recaptats els primers dies de funcionament de la línia marítima. L'entitat, segons va explicar una portaveu, destinarà els diners a un pis per a persones vulnerables que hi ha a la població. Per la seva banda, el servei regular de Bluemar Ferries finalitzarà el 2 de gener i després no tornarà a estar operatiu fins a l'arribada del bon temps i dels creueristes.