Societat

municipal

mobilitat

Controvèrsia per les noves zones de vianants a Salou

L'Ajuntament ha hagut de tirar enrere, per la pressió dels comerciants, la restricció en un dels dos carrers on havia aplicat la mesura

Dubtes dels botiguers, que no veuen que la prova pilot aporti beneficis

Aquest estiu es duu a terme una prova pilot pel que fa a la mobilitat a la zona de Salou situada entre la plaça Europa i el passeig Jaume I, és a dir, els carrers per excel·lència per accedir a la concorreguda platja de Llevant. L'Ajuntament de Salou va posar en funcionament a final del mes de juny dues zones de vianants als carrers de Josep Carner i de Girona, i a més va ampliar l'espai de vorera al carrer de Lleida, amb un doble objectiu: afavorir els itineraris a peu i en bicicleta per arribar a la platja i aportar també beneficis al comerç.

Quan encara no fa un mes, però, de la posada en marxa de les mesures, ja ha hagut de rectificar en una de les dues noves zones de vianants, la del carrer de Girona. “Hem tingut queixes de diversos comerciants, i vam decidir fer-nos enrere”, va detallar la regidora de Comerç, Martina Fourier. La circulació es va reobrir divendres passat, una mesura que s'ha avançat a la valoració que s'ha de fer entre el setembre i l'octubre, amb la qual s'haurà de decidir si les zones de vianants continuen o no, o si es limiten a una actuació provisional durant els mesos d'estiu.

On sí que continua endavant la prova pilot és al carrer de Josep Carner, on s'ha tallat al trànsit del passeig Jaume I a la plaça Europa. “Està funcionant molt bé, ja que s'ha convertit en la connexió natural per als vianants que van a la platja”, va detallar el regidor de Mobilitat, David González. Tot i que el trànsit de vehicles a la part costanera no s'ha reduït, l'àrea de Mobilitat sí que celebra altres millores aportades. “No ha generat problemes d'aparcament malgrat l'eliminació de les places, i hem guanyat en seguretat dels vianants”, diu González.

De moment, les zones de vianants s'han dissenyat amb senyalització horitzontal a la calçada i permetent a vianants i ciclistes circular per la calçada. “Si decidim mantenir-la, podrem considerar fer obres físiques ”, va dir l'edil de Mobilitat. El consistori tampoc no descarta crear una altra illa de vianants en un altre carrer, per substituir l'illa perduda del carrer de Girona.

LA FRASE

Si decidim mantenir la zona de vianants, podrem considerar fer-hi obres per donar-li una aparença millor
David González
Regidor de Mobilitat a l'Ajuntament de Salou

“Estem igual o pitjor”

Malgrat que la millora de la mobilitat és una de les bases de la prova pilot, els beneficis per al comerç (tant als carrers afectats com al carrer Major) són un altre dels objectius principals de la mesura. Mentre que la regidora de Comerç assegura que al carrer Josep Carner (l'únic on es mantenen ara les restriccions per als cotxes) té constància de comerciants que estan satisfets amb la mesura, els consultats per aquest diari van mostrar més dubtes i fins i tot van assegurar que la mesura els està perjudicant. “No s'ha notat gairebé res, potser tenim fins i tot menys clients, perquè quan la gent aparcava aprofitava per venir a comprar”, diu Dayal Babani, d'una botiga de roba i de complements de platja. “El carrer està més brut i com que la gent ja no va per les voreres, sinó per la calçada, no paren atenció a les botigues”, hi afegeix Emilie Pelras, que treballa en una perruqueria del carrer. L'òptica dels veïns i els turistes que tenen apartaments a la zona és diferent. “Em sembla molt bé. Estem més tranquils i es pot caminar millor”, diu Maria Dolores Peyró, visitant de Saragossa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia