municipal
solidaritat
Conveni a Pineda perquè a cap ciutadà no li falti l'aigua
L'Ajuntament i l'empresa gestora del servei municipal, Sorea, creen un fons social amb una partida inicial de 6.000 euros
Els diners han de garantir el pagament del rebut d'aquelles famílies que no tenen prou recursos
L'Ajuntament de Pineda de Mar i l'empresa gestora del servei d'aigua potable, Sorea, han acordat la creació d'un fons de solidaritat que garanteixi el pagament del rebut a aquelles famílies en situació precària que no poden pagar-lo. El pacte implica l'aportació inicial de 6.000 euros per part de la companyia i tindrà una vigència d'un any. A la subvenció per pagar el rebut de l'aigua només hi podran accedir els ciutadans que hagin estat derivats per Benestar Social i que compleixin un seguit de requisits establerts pel mateix consistori. El segon tinent d'alcalde i coordinador de Territori, Jordi Masnou, afirma que es tracta d'un conveni treballat de fa temps amb Sorea que vol donar resposta a la creixent demanda de famílies que amb la crisi han perdut capacitat per afrontar les despeses habituals de la llar. “Tant l'Ajuntament com la companyia ens sentim socialment responsables per garantir un bé de primera necessitat com és l'aigua a tots els veïns, i en especial als més desafavorits”, assenyala Masnou.
Els diners aportats per Sorea, però, no cobreixen ni de bon tros les necessitats reals de les famílies afectades. En aquest sentit, el regidor avança que el consistori ja destina una partida a resoldre el pagament dels rebuts pendents, que l'any passat va pujar 18.000 euros i va beneficiar 176 famílies. Masnou precisa que aquest any el consistori també aportarà la mateixa xifra que Sorea al fons social en virtut del conveni. “Valorarem fins on arribem amb la quantitat aportada i anirem modificant la partida en funció de les necessitats”, diu Jordi Masnou.
L'acord amb Sorea arriba poc després que es desencallés el litigi que hi havia obert entre el consistori i l'empresa pel concepte de cànons de l'aigua no liquidats dels anys 2012 i 2013. L'Ajuntament reclamava a l'empresa l'execució d'un pla anual d'inversions pel manteniment de la xarxa. Finalment, el govern del PSC i CiU van arribar a un acord amb la companyia, que té un contracte de llarga durada amb el municipi i que es va comprometre a incloure millores en la gestió. De forma periòdica, i coincidint amb l'estiu, a Pineda hi ha talls de subministrament en el servei d'aigua com a conseqüència del trencament de les canonades que formen part d'una xarxa molt antiga i força malmesa.