la contra
El Masnou dins d'una copa
Les caves Parxet treuen al mercat El Masnovi, un vi rosat de qualitat per abastir el mercat local
ideal per a l'estiu. Per les seves característiques, El Masnovi és ideal per consumir fresc en els mesos de més calor. Es combina a la perfecció amb plats com ara amanides i embotits, però també és un vi de tarda, per tastar amb el berenar
La promoció de la cultura del vi pren forma a Alella, Teià i el Masnou. Enguany, la creació d'una marca turística, la posada en marxa d'un cicle de grau superior de màrqueting enològic o les properes inauguracions del jaciment de la cel·la vinera i del centre d'acollida turística (CAT) són mostres clares que els tres municipis estan implicats en l'impuls dels vins de la DO Alella, en un context poc favorable. I és que estudis recents indiquen que només el 15% dels vins que es consumeixen a Catalunya són elaborats al país.
En aquesta lluita constant, però de resultat lent, per remoure consciències i per fer créixer l'estima pels vins propis, el Masnou aporta ara una nova marca al mercat local. Es tracta d'El Masnovi, un vi elaborat pel celler Marquès d'Alella-Parxet, apadrinat pel consistori del Masnou i que el cap de setmana passat va ser presentat en societat. El Masnovi és un vi rosat, el primer que comercialitza el celler maresmenc, i està elaborat amb raïms de la varietat syrah. En la fitxa tècnica se'l descriu com «un vi de color rosat intens i viu amb reflexos violacis», que té un gust «agradable, amb volum, llarg i molt refrescant, deixant aquest lleu regust de la dolçor del raïm». Ideal per consumir fresc, es recomana sobretot per combinar amb amanides, pastes, formatges frescos, embotits i plats especiats. De moment, se'n posen al mercat poques ampolles, només 650, que ja han estat assignades a restauradors i comerciants del Masnou, però es preveu que a la tardor s'ampliï l'oferta amb la producció de la collita d'enguany, amb unes 2.000 unitats més aproximadament.
«Cal buscar coses perquè la gent se senti arrelada i aquest vi contribueix a crear uns nous senyals identitaris del municipi i ens reforça com a vila cultural, marinera i gastronòmica», explica l'alcalde del Masnou, Eduard Gisbert (PSC). El nom del producte, que fa un joc de paraules amb el gentilici del municipi, reforça encara més aquesta voluntat identitària. A curt termini, El Masnovi només es podrà adquirir en el mercat local, i, de moment, és possible que no es trobi entre les cartes dels restaurants. La curta tirada farà que els hostalers ofereixin el nou vi com a recomanació de la casa.
L'alcalde del municipi no es tanca les portes de cara a un futur proper i no descarta, si el vi del Masnou té una bona acceptació, fer-lo arribar a les taules de fora de la comarca.
Per Josep Puig, director general de Parxet, el Masnovi «respon a la il·lusió d'un municipi de tenir aquest vi propi». Segons el representant del celler, iniciatives com aquesta, si bé no són gaire rendibles a curt termini, sí que ajuden a crear vincles i sentiments de pertinença entre els habitants de la zona i el sector vitivinícola, molt arrelat en aquesta part del Baix Maresme. Al cap i a la fi, municipis i cellers tenen un objectiu comú: fer arribar la cultura del vi al màxim nombre de gent possible i, si no, com a mínim, fer que els de casa s'interessin per ells.