El TAV maquilla la inversió però s'obliden de rodalies
El TAV es torna a endur la principal partida a la demarcació, amb 194 milions d'euros
El projecte per fer subterrani el tren convencional no s'inclou per al 2012
Les partides per acabar les obres del TAV al tram de les comarques gironines tornen a capitalitzar bona part de les inversions en infraestructures i maquilla en bona part aquest capítol dels pressupostos. En concret, s'hi destina una partida de 194 milions d'euros, que ja suposa una rebaixa molt important respecte dels 339 milions de l'any passat. Un decreixement que seguirà en els propers anys segons el pla d'inversió estatal amb 66 milions el 2013 i 27,4 per al 2014.
De la partida de 194 milions es destinen 4 milions per a l'estació d'alta velocitat, una xifra que sembla insuficient per convertir en realitat aquest any i alimenta el temor de diversos sectors que l'estació provisional ho serà durant massa anys.
Pel que fa al manteniment de la xarxa de rodalies, es preveu una inversió 11,6 milions d'euros, superior a la prevista en l'exercici anterior per millorar la infraestructura que més utilitzen els ciutadans.
Sense traçat subterrani
El pressupost de l'Estat no inclou cap partida per al projecte de traçat subterrani del tren convencional al seu pas per Girona. Una galleda d'aigua freda per a la ciutat, que cada cop té més indicis que l'anhelat projecte té mala peça al teler. El compromís era que un cop acabada l'obra del TAV s'iniciés tot seguit el traçat subterrani i l'eliminació del viaducte que travessa de punta a punta la ciutat, però sense partides en el pressupost aquestes previsions podrien endarrerir-se. Aquesta realitat podria fer reaccionar el consistori, que havia ajornat qualsevol acció institucional esperant el pressupost estatal, com havia demanat la diputada i portaveu del PP a Girona, Concepció Veray. Els dubtes que havia generat el subdelegat del govern prenen cos amb el pressupost i qüestionen el projecte somiat des de l'any 2004, quan es va acordar.