Societat

la GALERIA

DE penedès

Castells i publicitat

La Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya va aprovar fa unes setmanes el document “Els valors socials del fet casteller”, on, entre altres coses, es prohibeix la publicitat a la indumentària de les colles. El document també consagra valors com ara l'amateurisme integral del fet casteller, que vindria a entroncar amb la negativa publicitària, al no voler ni sentir a parlar de la possible mercantilització de les colles, i aprovant, amb cap vot en contra, la prohibició “d'exhibir ni inserir el nom, marca, logotip i/o denominació de cap producte identificador d'un patrocinador en la indumentària castellera (camisa, pantalons, faixa, mocador i casc, en el seu cas) durant les actuacions de les colles castelleres”.

És prou clar que no es vol que les marques de roba més poderoses del planeta colonitzin les places de les viles i majors del país, que les cerveseres o els bancs i les asseguradores de torn no deixin la seva empremta moral onerosa en joves i infants, que Construcciones Apolonio o el Bar Paqui no embrutin la indumentària de les colles menors per quatre miserables xavos. Ara bé, aquest “durant les actuacions de les colles castelleres” deixa un marge raonable per maniobrar a la recerca de patrocini indirecte, tipus Ferran Adrià, per entendre'ns. Una fundació que encarregui el disseny de la roba dels castellers del futur?



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.