flors i violes
Girona s'internacionalitza
És ben clar que en conjugar el verb internacionalitzar, no em refereixo al gran nombre d'estrangers que aquests dies de l'exposició estan allotjats en hotels de la Costa Brava i el Maresme i, en menys intensitat, a Barcelona i la zona costera fins a Castelló, molts dels quals, informats de l'esdeveniment pels mateixos hotels i empreses de transports turístics, visiten l'exposició. Molts repeteixen visita, impressionats per les d'edicions passades. Tampoc a la corrua de veïns del Rosselló, la Provença i la Costa Blava, i d'italians del Piemont i la Llombardia, metrallats als anys vuitanta amb publicitat radiofònica. Jo em refereixo a la corrua de professionals de les flors, majoristes, detallistes, floristes i decoradors florals, els quals, moguts pels favorables comentaris dels seus col·legues, s'afegeixen als visitants. Més que el boca a boca dels visitants corrents, el que dóna prestigi a l'exposició són els esmentats professionals, que fan difusió a publicacions d'associacions i periòdics comarcals de la seva terra. Ara no són necessaris grans esforços publicitaris. Sols calen petites dosis de recordatori. L'exposició ha assolit nivells de popularitat insòlits, i el creixement geogràfic no té sentit. Per millorar el prestigi, s'ha de millorar la qualitat. S'imposa un canvi de quantitat per qualitat!