Bons resultats dels mercats nòrdic, alemany i dels països de l'Est
Les rutes amb Irlanda i la Gran Bretanya no van tan bé com altres anys
Els vols amb més ocupació són els tres que uneixen l'aeroport amb el Marroc
Les tres rutes amb una ocupació mitjana més alta des de Girona són les que l'uneixen amb el Marroc. Les connexions amb Nador, Fes i Marràqueix són les que tenen més viatgers per vol durant tot l'any, i a l'estiu Fes i Nador s'acosten al ple absolut. Tot seguit ja apareixen altres rutes, com ara Tallinn, Newcastle, Làrnaca o Madrid. Els mercats que més estan funcionant actualment són sobretot els dels països nòrdics i els països de l'est i el centre d'Europa. En el cas del centre i el nord d'Europa, els percentatges d'ocupació s'han incrementat molt durant els mesos d'estiu, si bé hi ha hagut rutes que han estat funcionant molt bé tota la temporada, com ara Turku o Göteborg. En les rutes amb Holanda, els vols que ofereix Transavia amb Rotterdam i Amsterdam també estan tenint molt bona ocupació.
El director de l'aeroport, Lluís Sala, també ha destacat el cas dels països de l'est, com ara les rutes amb Polònia, Tallinn o la que Wizz Air ofereix amb Kíev. Per Sala, aquest és un mercat que creixerà fort els propers anys: “S'està incrementant molt i Ryanair no l'ocupa, de manera que té molt potencial per davant que tant l'aeroport com el territori hem d'intentar captar.” En aquest sentit, Sala s'ha reunit amb agències turístiques per mostrar-los l'aeroport i els actius del territori.
En canvi, aquest estiu el mercat anglòfon no està funcionant tan bé com altres anys, malgrat obtenir unes mitjanes de viatgers per vol bastant elevades, amb Londres i Dublín al capdavant. El mateix passa amb el mercat italià, en què moltes rutes no arriben a les xifres mitjanes de la resta de connexions. En números absoluts, el mercat italià és dels que aporta més viatgers a l'aeroport, però és també el que disposa de més freqüències, i això fa disminuir l'ocupació en rutes com ara l'Alguer, Càller o Pisa.
Confiança en l'arribada de noves aerolínies
El director de l'aeroport, Lluís Sala, admet que amb la planificació que ha presentat Ryanair per a aquest hivern –i que encara no està tancada– la temporada “no serà fàcil”. En tot cas, espera que es pugui mantenir un creixement respecte de la temporada 2011-12 i que així es consolidi la tendència positiva dels últims mesos: “Ara estem millor que fa un any gràcies a l'acord de promoció que han firmat les institucions amb Ryanair i també a l'estructura tarifària d'Aena”. De fet, Sala marca l'estiu vinent com el moment en què es pot notar més el diferencial de taxes entre l'aeroport de Girona i el Prat, que actualment ja és d'un 50%, i creu que això pot afavorir l'arribada de més aerolínies a Girona: “Tot depèn molt del context econòmic en què ens trobem, però el sector està canviant i cal apostar per la complementarietat amb el Prat.” El fet que Girona sigui més barat i més eficient per a les companyies seran factors clau en el futur.