I l'Estat ja en farà cas, en els seus projectes?

A grans trets, el pla territorial ordena tres àmbits. Per una banda, els espais naturals, que integra en una xarxa de connectors biològics que «per ells mateixos s'anirien reduint», justifica Nel·lo. Per altra banda, fixa la previsió de creixements urbans «per evitar la dispersió i assentar-los sobre els nuclis existents, en cap cas de manera separada». Finalment, dibuixa les infraestructures enfortint «de manera decidida la xarxa ferroviària», sobretot en l'àmbit central, on incorpora projectes com ara el Tramcamp, la línia segregada per a mercaderies o la recuperació de la Reus-Roda, i proposa solucions per a l'alliberament de la façana marítima de Tarragona i per a l'exclusió de la ciutat i de Reus de l'alta velocitat, un problema que el pla soluciona «de manera raonada». «La Y entre el corredor mediterrani i la línia Barcelona-Madrid s'ha resolt massa amunt per a les possibilitats del Camp», lamenta Nel·lo. El bypass que preveu el pla territorial ho hauria de resoldre.

Un pla que li servirà de base

Una altra cosa és que l'Estat, que té la titularitat de la majoria d'infraestructures, en faci cas. «Hem parlat de tot amb Foment, però ells en aquest moment estan fent diversos estudis –també hem parlat amb les consultories que els fan– basant-se en necessitats i lògiques de coordinació, i s'ha quedat que almenys l'estudi informatiu que facin per a cada projecte concret valorarà la proposta que en fa el pla territorial», explica Joaquim Margalef. A partir d'aquí, admet que «si n'hi ha una de més òptima, és la que es farà», fet que obligaria per exemple a modificar el pla territorial. Segons ell, en tot cas, aquest té «l'avantatge que dóna una coherència lògica a tot –la Generalitat té competències exclusives en matèria d'ordenació urbanística–, i ara almenys tindran un document amb visió territorial, una base sobre la qual poder parlar».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El servei de l'R-13 i l'R-14 entre Lleida i Tarragona es recupera progressivament després de l'atropellament

VIMBODÍ

Acord d’augment salarial i vaga desconvocada de la recollida de brossa al Baix Ebre i Montsià

TORTOSA
societat

Controlat l’incendi que va obligar a tallar l’AP-7 i el TAV

agullana
societat

La cursa ‘Apaguem el càncer’ reuneix 1.200 participants

girona
MOBILITAT

Pla de busos de Renfe per suplir el tall de les obres a l’aeroport del Prat

barcelona
crisi migratòria

Tensió a la frontera de Ceuta per un intent d’entrada massiu de migrants

barcelona
trànsit

Primera prova de límit de velocitat a 100 km/h a l’autopista AP-7

barcelona
medi ambient

La temperatura del mar cau un grau però continua estan en dígits de rècord

barcelona
EMRPESA

150 empreses de Móra la Nova opten a les ajudes del fons nucelar

barcelona