Urbanisme

Palafrugell vol més rotació al Casal per reforçar places d’aparcament comercial

L’alcalde, Josep Piferrer, defensa que cal ordenar la plaça Priorat de Santa Anna i la compara amb la polèmica pel carrer Estret, el primer de vianants, als anys 80

L’alcalde de Palafrugell, Josep Piferrer, ha exposat l’estratègia per conciliar un nucli antic –de l’antiga muralla endins– amb prioritat per a vianants i la necessitat d’una bossa de places perquè els clients dels comerços i mercats de l’àmbit hi puguin estacionar. Però per refermar la convicció que la controvertida racionalització de la plaça del Priorat de Santa Anna era necessària: “Tanca el procés encetat als anys 80 amb la prioritat per a vianants del carrer Estret. Un projecte llarg, no absent de polèmiques en cadascuna de les seves fases, però en què el temps i el sentit comú han acabat donant la raó al resultat final. De la mateixa manera que ningú es pot imaginar en l’actualitat cotxes pel carrer Estret, tampoc es poden escandalitzar per fer el mateix en el carrer Raval Superior”, compara Piferrer en un article.

Per l’alcalde, ara cal “cercar la millor solució possible”, amb “paciència, bona entesa i mentalitat oberta”. I, a banda de les alternatives accessibles però a 10 minuts caminant dels aparcaments perifèrics a l’escola Barceló i Matas, el carrer Manufactures del Suro o a l’inici de l’autovia de Calella, situa el canvi en l’explotació de l’aparcament municipal del Casal com “la millor solució possible”.

La complexitat de la rotació

Per l’alcalde, amb una opinió que també han consensuat amb Som Gent del Poble i els dos edils de JxCat, el fet d’avançar la configuració final ara mateix és “complex”, però tenen clar que a l’estiu, quan és de pagament amb una hora gratuïta per a residents, és al 25% d’ocupació, i a l’hivern, ple moltes hores del dia. Piferrer defensa que, per distància, és gairebé tan a prop com la bossa de places que fins ara hi havia al Priorat de Santa Anna i les de Pi i Margall, i amb menys desnivell.

Altres grups demanen fer-hi una estructura amb un pis superior per doblar-ne la capacitat, però de moment el govern local treballa per afavorir la rotació estenent la fórmula de pagament estival a la resta de l’any. Pel que fa a l’ampliació, volen analitzar abans el flux de vehicles que hi hauria de més als carrers d’accés. I l’altra alternativa és l’aparcament de Can Mario, on negocien una exempcions per als veïns, però que en ser de concessió privada dificulta la maniobra.

LA XIFRA

245
metres,
diu l’alcalde, hi ha des de la plaça Nova fins al Casal, pocs més que fins a Pi i Margall, i amb menys desnivell.

Les obres no s’aturen tot i les restes al subsol

En les últimes setmanes, les obres a la plaça s’han accelerat tot i que el desenrunament de restes de fonaments d’antics edificis va fer patir els veïns sobre possibles endarreriments si calia aprofundir en prospeccions arqueològiques. Les primeres anàlisis tècniques fetes des del consistori van descartar cap troballa d’interès, i la Generalitat, sense necessitat de fer-hi cap visita presencial, va donar per bona la tesi que simplement es tractava de restes d’antics habitatges annexos als ravals, sense rellevància arqueològica. Les obres, doncs, prossegueixen amb el calendari previst que s’enllesteixin abans d’estiu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia