Urbanisme

No a la Variant de Vilafant troba més pegues en la tramitació

Les propietàries de Can Massanet recorren en contra d’un decret de la Diputació que modifica un projecte ja aprovat definitivament pel ple

Consideren que el ple hauria de validar-lo igualment

La plataforma No a la variant de Vilafant, formada per les propietàries i veïns de Can Massanet i del municipi de Vilafant, a l’Alt Empordà, ha entrat al registre de la Diputació de Girona un nou recurs potestatiu de reposició –aquest cop contra un decret de Presidència aprovat el passat 15 de febrer– perquè qüestionen que la resolució modificava les afectacions produïdes pel trasllat dels serveis –les torres d’electricitat– en el projecte de la variant al voltant del poble des de la carretera GIP-5129, en el tram damunt del riu Manol, fins la carretera N-260.

Així, les propietats consideren que aquest decret suposa la modificació del Projecte de condicionament d’un tram de la carretera GIP-5129 de Vilafant a Borrassà, amb nou Pont sobre el Manol, i aseguren que es tractaria d’un nou error en la tramitació del projecte que evidencia, com ja han denunciat des del juny de l’any 2021, les “presses per aprovar un projecte innecessari per al territori i inacceptable amb la crisi energètica, de recursos i climàtica globals”.

La plataforma al·lega que el president de la Diputació no és l’òrgan competent per aprovar modificacions al projecte que va aprovar el plenari. El decret “acaba repercutint en la modificació del projecte de la variant, ja que canvia la ubicació prevista de les torres de distribució d’electricitat del projecte de la variant, que va ser aprovat definitivament el 15 de juny l’any passat”. Aleshores també es va delegar al President de la Diputació les facultats per resoldre les rectificacions o modificacions de les relacions de propietaris, parcel·les o superfícies afectades, però no va delegar la facultat de modificar el Projecte.

D’acord amb el recurs presentat fa uns dies, “la competència per aprovar el projecte, i per tant per aprovar les seves modificacions és del ple de la Diputació de Girona, fet que invalidaria la resolució de la seva presidència, i “no es pot encomanar al Servei de patrimoni i expropiacions que endegui la tramitació administrativa de la modificació de les superfícies afectades en base a un projecte modificat no aprovat”.

A més, consideren que la jurisprudència avala la nul·litat del decret i alhora la nul·litat de la modificació del projecte.

Contenciós administratiu

El 15 de novembre de l’any passat, les propietàries de les principals finques afectades per l’obra de la variant van presentar una demanda al jutjat del contenciós administratiu de Girona pel projecte. L’obra contempla la construcció d’un nou tram que es desvia de la carretera GIP-5129 abans d’arribar a Vilafant, amb un pont de 120 metres de llarg i 8 d’ample damunt del riu Manol, i arriba a una alçada de 9 metres per connectar amb un talús que separa els habitatges i la granja de Can Massanet del camp de conreu, fins a la carretera N-260 on es construirà un giratori. Des de l’aprovació del projecte en el ple de la Diputació de Girona, propietàries i veïns han mostrat l’oposició al projecte i han presentat al·legacions que no han estat estimades, dos recursos de reposició per la “resposta inadequada de l’organisme” i “per la indefensió generada en haver continuat la tramitació de l’obra tot i no haver respost els recursos iniciats”.

La plataforma té el suport d’entitats com ara Els Amics del Manol, Salvem Siurana, IAEDEN-Salvem l’Empordà i l’ANG- les contra la tramitació de l’obra, ja que defensen que es tracta d’una variant –“un nou traçat”– i no pas una “millora”, fórmula que li atribueix el projecte.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia