MOBILITAT
Vistiplau a la reforma la Gran Via Pau Casals de Roses
La millora afectarà la vorera del costat de muntanya entre la rotonda de Mas Oliva i l’estació de busos
El projecte executiu va rebre ahir l’aprovació del plenari municipal
El projecte de reforma de la vorera del costat de muntanya de la Gran Via Pau Casals, entre la rotonda del Mas Oliva i l’estació d’autobusos a Roses va rere ahir el vistiplau del ple municipal. Amb aquesta actuació es vol uniformitzar i enjardinar aquest cèntric espai urbà per millorar la circulació de vianants, l’accés a habitatges i comerços i el paisatge urbà d’aquest neuràlgic espai del centre de Roses. S’actuarà sobre una superfície total de 2.397 m2 i una longitud de 303 metres i el pressupost total del projecte és de 425.000 euros.
L’existència de franges de sòl privat ha provocat que al llarg del temps s’instal·lessin murets divisoris entre propietats, desnivells i graons, jardineres, caixes d’escomeses i pavimentacions heterogènies, que dificulten el pas dels vianants per la vorera i l’accés als habitatges i als comerços, a més de devaluar la qualitat del paisatge urbà de la Gran Via. Per solucionar aquesta situació, el consistori iniciarà en breu els expedients d’expropiació dels trams de vorera privat, per tal de poder dur a terme la reforma integral aprovada pel ple.
El projecte inclou els treballs de la nova pavimentació, la incorporació d’una franja enjardinada d’1,8 m d’amplada al llarg de tota la vorera amb plantació d’arbrat -fins ara inexistent en aquest cantó de vorera- i espècies arbustives de baix consum hídric, l’adaptació de les xarxes de serveis a la nova pavimentació, la substitució de l’enllumenat públic per un sistema més eficient, així com la senyalització i el mobiliari urbà necessaris.
La Gran Via de Pau Casals es una de les avingudes que suporta una major quantitat de trànsit rodat dins del nucli urbà de Roses, a més d’estar situada en una zona urbana amb una elevada densitat de població. Actualment, les voreres d’aquesta avinguda tenen diferents amplades i en alguns trams petits murets, caixes i armaris de serveis, que creen desnivells i suposen un entrebanc per a la circulació dels vianants i per a l’accés als edificis.