MOBILITAT
Ballart reitera que reduirà el trànsit de pas a Galileu i Arquímedes de Terrassa aquest mandat
L’alcalde assegura que s’ampliaran voreres al tram central i que una opció temporal en estudi és obrir la Rambla d’Ègara en moments puntuals de retencions i com a prova pilot
L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha reiterat a El Punt Avui que la voluntat del govern és “reduir el trànsit de pas” pels carrers Arquímedes i Galileu aquest mandat. Davant les queixes de la plataforma veïnal dels dos vials perquè no s’estava complint l’acord unànime del ple del febrer de l’any passat, Ballart ha recordat que una de les claus d’aquell acord és que s’havia de fer “amb consens i tenim 180 comerciants la gran majoria dels quals no està d’acord” en tallar el trànsit de pas dels vials perquè “diuen que hauran de tancar els seus comerços”. L’alcalde ha defensat que han de continuar fent reunions amb totes les parts implicades i plantejar diferents alternatives, una de les quals podria ser reobrir la Rambla d’Ègara –tancada al trànsit des del 2011– en moments determinats si es detecta col·lapse en hora punta, com podria ser de 7 a 9 del matí o de 6 a 8 del vespre.
En qualsevol cas Ballart no ha donat per fet que s’obri la Rambla, sinó que “és una de les propostes i alternatives” que hi ha sobre la taula” i que s’abordaria com a prova pilot i s’aplicaria de manera “temporal”. Com també és una proposta la de tallar el trànsit de pas de manera definitiva “però que no es pot fer d’un dia per l’altre” quan no està resolt el sistema de rondes, no està oberta la B-40 fins al Baix Llobregat ni els enllaços amb el municipi, insisteix l’alcalde. Una de les alternatives també passa per fer obres a la zona central de la plaça del Progrés per ampliar voreres i posar arbrat, desfent els treballs d’“urbanisme tàctic” que van consistir en ampliar la zona de vianants amb pintura verda i col·locant pilones que “no han funcionat”.
Ballart ha assegurat que no tenen la voluntat de “resoldre un problema per crear-ne un altre”, però ha deixat clar que “tenim un gran interès en ser el primer govern” de la ciutat que acabi amb la problemàtica del trànsit a Arquímedes i Galileu que s’arrossega des de fa diversos mandats.