Urbanisme

URBANISME

17,4 milions d’euros per renovar el túnel de la Rovira

La previsió és poder iniciar les obres a finals d’aquest any 2024 i tindran una durada de 12 mesos i mig

La Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Serveis Urbans i Habitatge ha aprovat de forma definitiva el projecte executiu de renovació i millora del túnel de la Rovira amb els vots a favor del govern, Junts per Catalunya, Barcelona en Comú, ERC i en contra de PP i VOX. El projecte, dotat amb 17,4 milions d’euros permetrà millorar la seguretat, l’eficiència energètica, renovar el paviment, tractar les patologies estructurals, millorar la impermeabilització i el drenatge i renovar bona part de les instal·lacions del túnel.

La previsió és poder iniciar les obres a finals d’aquest any 2024 i tindran una durada de 12 mesos i mig. Totes les actuacions es realitzaran en 5 fases i s’haurà de tancar el túnel alternant el sentit ascendent i descendent. Totes les actuacions es faran minimitzant al màxim l’impacte en la mobilitat i amb un ampli dispositiu d’informació per a les persones usuàries.

Segons ha comunicat l’Ajuntament, aquesta transformació permetrà actualitzar i adaptar una infraestructura que data de 1987. Un túnel que té una longitud d’uns 1.300 metres i que té l’entrada sud al barri del Baix Guinardó i la nord, al Carmel. La renovació del túnel de la Rovira és la primera actuació que s’emmarca en el projecte de transformació de l’àmbit de la Rambla del Carmel. Està previst que després d’aquesta primera actuació es continuïn les intervencions per reformar tot l’àmbit i dotar-lo dels espais, equipaments, infraestructures i usos que la ciutadania necessita.

Les actuacions orientades a millorar la seguretat del túnel tenen un pes molt rellevant en aquesta obra de renovació. S’executaran tres galeries d’evacuació de nova construcció que tindran connexió transversal entre els dos tubs, és a dir, entre els dos sentits de la marxa, l’ascendent i el descendent. També es renovaran les instal·lacions de seguretat i de comunicació amb noves solucions tecnològiques, com un nou sistema de radiocomunicacions, nova megafonia, un nou sistema de control i telecomunicacions o panells de missatgeria variable, entre altres.

A més, s’incorporaran elements nous per a la detecció d’incendis, s’ampliarà el sistema d’hidrants i extintors i, addicionalment, es reformaran les sales tècniques.

Les actuacions inclouen la renovació de tot el paviment, que es farà amb un microaglomerat ultrafí, un paviment més resistent. També es canvia tot l’enllumenat del túnel, que serà amb tecnologia LED i s’implementarà un sistema integral intel·ligent de gestió de l’enllumenat. El sistema de ventilació es mantindrà, però un cop finalitzada l’obra, es faran noves pautes de ventilació totalment automatitzades i adaptades als diferents escenaris. Es millora la xarxa d’alimentació d’energia del túnel.

Les obres de millora també serviran per solucionar lesions al túnel que comporten filtració d’aigua i, per tant, es farà la reparació d’aquestes fissures, es repararan les juntes i es renovarà la impermeabilització de la infraestructura per evitar noves filtracions. En aquest mateix àmbit es renovarà el drenatge existent, s’incrementaran els punts de captació, tant al vial com a les voreres i es dotarà d’embornals i col·lectors el tram de túnel comprès entre la boca nord i la sala tècnica nord. També s’instal·larà un sistema de drenatge a les noves galeries d’evacuació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.