Urbanisme

Urbanisme

El nou moll Drassanes obre al públic un mes abans de la Copa Amèrica

Els barcelonins ja poden gaudir del nou moll Drassanes després d’una remodelació que ha permès guanyar 4.300 metres quadrats d’espai que donen continuïtat al moll que acull els punts d’embarcament del Bus Nàutic i les Golondrines. Els treballs han convertit l’antiga terminal de ferris de Balèaria en un nou espai que uneix la plaça de Portal de la Pau i el moll Barcelona, facilitant la continuïtat urbanística de la Rambla fins al Port. El disseny del projecte ha anat a càrrec de l’arquitecte Jordi Henrich, que ja va urbanitzar el Moll Barcelona.

“Avui fem un pas més per continuar construint ciutat a través del vincle amb el litoral en un any important per Barcelona” ha dit aquest dijous al matí l’alcalde, Jaume Collboni, durant l’acte d’obertura al públic de l’espai.

L’actuació s’inclou en la posada a punt del litoral a un mes de la celebració de la Copa Amèrica. En total, s’han fet 23 actuacions publico-privades per millorar el Port Vell i fer-lo “més proper, obert i amable per als veïns de Barcelona”. “El Port Vell torna a estar al capdavant dels millors ports-ciutat del món”, s’ha congratulat el president del Port, Lluís Salvadó.

Entre els projectes impulsats hi ha la nova Llotja de Pescadors, el nou Bus Nàutic, la urbanització de la Rambla del Rompeolas o la restauració d’edificis històrics com Portal de la Pau o els antics Tinglados del moll Oriental. En total, més de 136 milions d’inversió.

El nou moll Drassanes disposa ara d’un passeig central pavimentat amb granit natural i amb mobiliari urbà per acollir elements vegetals. Durant les tasques reurbanització s’ha renovat l’asfalt del vial per a vehicles que separa el moll de l’edifici de la Duana i s’hi ha instal·lat un nou enllumenat públic així com una illa climàtica.

L’espai es troba just a sobre de la Ronda Litoral, fet que ha obligat a extremar la cura en les tasques de demolició i retirada de l’antic paviment per no malmetre la llosa que cobreix la via. També s’ha aprofitat per impermeabilitzar-la, ja que el nou paviment es troba a entre 24 i 40 centímetres de la llosa.

D’altra banda, a principis de 2023 es va traslladar la terminal de Baleària al moll Adossat, i l’octubre de l’any passat també es va tancar la terminal de creuers del moll Barcelona Nord.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.