El primer tram, aquest mandat

La resolució del concurs d'idees és tan sols «el primer pas d'un llarg recorregut», recordava Morancho, per ordenar l'avinguda Barcelona, una via de 3,3 quilòmetres de llarg i fins a 31 metres d'amplada, que suposarà actuar sobre un àmbit de 94.000 m². L'Ajuntament sotmetrà ara els 16 projectes presentats –més un altre que ho va fer fora de termini– a un procés de participació ciutadana perquè també hi diguin la seva els veïns de Miami. «No correrem gens en aquest punt, ens donarem el temps que calgui», avançava l'alcalde. A partir de l'avantprojecte que en surti –sempre amb el guanyador d'ahir com a referència principal– caldrà fer la redacció del projecte definitiu, que encara no té cap pressupost aproximatiu. No té tampoc encara un calendari marcat, tot i que Morancho recordava que la setmana vinent s'aprovarà en el ple la constitució d'un crèdit Fomit, uns préstecs a baix interès que ofereix el Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç per a projectes en municipis turístics. L'Ajuntament el demanarà per valor de cinc milions d'euros, la meitat dels quals ja vol dedicar a la redacció del projecte –que es dividirà en diversos trams– i l'execució d'almenys una primera fase «com a mostra». L'alcalde voldria que abans d'acabar el mandat, el 2011, estigués enllestit el tram central de la travessera, al voltant de la plaça Tarragona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.