L'Autoritat Portuària acabarà en un mes les reformes del pàrquing del Serrallo

Farà coincidir el final de les obres amb l'obertura del moll de Costa, prevista per l'Onze de Setembre

Inaugurat fa menys de tres anys, al pàrquing del Serrallo s'hi van detectar al cap de pocs mesos goteres i fins i tot filtracions d'una substància corrosiva que malmetia la pintura dels cotxes, que van provocar l'obertura fins i tot d'un procés arbitral entre Lubasa, a qui l'APT va donar la concessió per construir i explotar la instal·lació, i Sato, que havia fet la urbanització de la plaça que hi ha al damunt, per determinar qui s'havia de fer càrrec d'arreglar-ho. Tal com explica ara Josep Anton Burgasé, president de l'Autoritat Portuària, després de diverses discussions es va acabar fent un peritatge conjunt, que no va trobar una única causa del problema, sinó un cúmul: «Que si el desguàs potser era petit, que si les portes de les escales eren massa elevades, que si s'havia d'aixecar tota la plaça...» Arran d'això, s'acabaria prenent una decisió salomònica: que les dues empreses es fessin càrrec a mitges del cost de les reformes, que no s'ha fet públic. Tot i que encara no s'havia dictat un laude definitiu, els treballs es van fer entre l'agost i el setembre de l'any passat, quan es van aixecar les dues casetes d'accés al pàrquing i es va permeabilitzar el terra, però no van acabar de resoldre el problema, ja que es van trobar altres punts per on es filtrava l'aigua, que s'han hagut d'anar arreglant per fases. «Ara mateix ja està resolt en més d'un 90%, només queda un punt per resoldre, i en un mes confiem tenir-ho tot a punt, perquè, si això no està acabat, no inaugurarem les obres del moll de Costa», explicava aquesta setmana Burgasé, que també reconeixia que per treure l'aigua de mar que s'escola per altres bandes caldrà tenir en marxa una bomba de manera permanent, «com ja passa en altres pàrquings de la ciutat com el del mercat, situat al costat d'una mina». El responsable portuari confia que el final dels treballs reactivi el funcionament del pàrquing perquè «ara la gent no hi va amb l'excusa de les obres». L'aparcament té 405 places, i originalment va costar uns sis milions d'euros, tots a càrrec de l'Autoritat Portuària.

Sense aparcament a la superfície

Les obres del moll de Costa, que es van iniciar al març, han entrat també en la recta final, i el mateix Burgasé confirma que estaran acabades al voltant de l'Onze de Setembre. Els treballs s'allargaran uns dies perquè, probablement, s'optarà per «allargar l'asfaltatge fins a la rotonda del Serrallo, i eliminar les llambordes en aquest tram final, perquè són molt boniques, però hi passen camions, busos i vehicles pesants, i no acaben sent gens pràctiques».

Les obres han comportat l'ampliació de les voreres del costat dels Tinglados, amb la qual cosa Burgasé confirma que desapareixeran totes les places d'estacionament que hi havia fins ara. «El moll de Costa està pensat per passejar-hi a peu, i no en cotxe, i per tant serà un espai per circular-hi, i no per aparcar-hi».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.