Societat

Cinc anys per fer sis quilòmetres d'autovia

El primer tram que es va fer del quart cinturó va ser el de Terrassa a Viladecavalls, l'any 2007, que es va estrenar un any després del previst, el 2010, mentre s'anaven executant els trams entre Abrera i Olesa –també acabat– i el de Viladecavalls a Olesa, que torna a estar aturat per segona vegada. Si se segueix aquesta progressió d'1,2 quilòmetres per any, el quart cinturó no estarà totalment acabat fins d'aquí a uns quaranta anys. La coneguda també com a autovia orbital és un projecte que ja es dibuixava en el pla de la regió metropolitana del 1966. No va ser fins al 1993, amb Josep Borrell com a ministre, que es va concretar el tram entre Abrera i Sant Celoni en el programa d'actuacions prioritàries de carreteres com a nou eix mediterrani paral·lel a l'A-7.

A mesura que el projecte anava arrelant, també ho feia el moviment popular contrari a l'autovia, que no va aconseguir aturar-lo però sí retardar-ne l'execució.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Societat

Es disparen les denúncies per discriminació a Barcelona

Barcelona
xarxes socials

Instagram crea un nou “compte adolescent” amb control parental

barcelona
Societat

Mor Jaume Ribas, un dels últims faroners d’Eivissa i Formentera

Ryanair manté nou rutes hivernals a Girona però amb un 33% més de vols

GIRONA

El Ripollès instal·larà càmeres als accessos de la comarca

ripoll
europa

La CE demana prohibir en espais a l’aire lliure tabac i cigarretes electròniques

barcelona
salut

Es redueixen un 15% els treballadors que van amb cotxe a l'Hospital d'Olot

olot
Sanitat

El nou CAP Florida Sud de l’Hospitalet de Llobregat obrirà el dia 25

L’Hospitalet de Llobregat
MEDI AMBIENT

Neumàtics, plàstics i ferros, els principals residus del fons marí al port de la Ràpita

La Ràpita