Congrés del mòbil XXL
El salt al recinte de Gran Via comportarà xifres estratosfèriques: més de 70.000 visitants, 1.500 empreses i un impacte econòmic superior als 300 milions
Els analistes preveuen que els telèfons també seran més grans
“Crèiem que trigaríem tres anys a ocupar plenament el recinte de la Fira a Gran Via, però ho hem fet a la primera.” John Hoffman, el director del GSMA, l'associació que agrupa més de 800 operadors de telefonia i que organitza el Congrés Mundial del Mòbil (CMM), es mostrava cofoi davant dels números que acreditarà la nova edició, que començarà el 25 de febrer.
A un mes de la celebració de l'esdeveniment, l'organització ja té reservades més de 25.000 habitacions d'hotel, un 10% més que l'any passat, i això que les grans companyies com Samsung acostumen a contractar-les en bloc per la seva banda. L'organització espera 70.000 visitants, una xifra que previsiblement superarà sense problemes, ja que normalment acostuma a tirar curt amb les previsions. Per la de l'any passat, la darrera al recinte de la Fira a Montjuïc, n'esperava 60.000 i finalment es van assolir unes 67.000 visites.
“Mirant en la bola de vidre podem veure que ens esperen molts més expositors, més visitants, més anuncis de nous productes, més delegacions comercials i ministerials, més ponències... Tot creix”, afirmava ahir Hoffman. El cert, però, és que, més que ser un mag de fireta, Hofmann sap que ja té al calaix els contractes amb 1.500 empreses per exposar els seus productes en els 94.000 metres quadrats de què disposarà. També ha lligat 270 conferenciants i la visita de delegacions ministerials dels governs de 140 països. La GSMA va anunciar ahir que la darrera edició del CMM va tenir un impacte econòmic de 301 milions d'euros i va representar la creació de 6.485 llocs de treball temporal.
El canvi d'escenari implicarà un canvi de la logística per dur els assistents al nou recinte firal. Per evitar problemes, es reforçarà la freqüència dels Ferrocarrils de la Generalitat i hi haurà una xarxa d'autobusos per dur-hi els acreditats, però sobretot es confia en el sector del taxi, el preferit per al perfil del visitant mitjà.
Aposta doble: LTE i NFC
Enguany el congrés apostarà fort per l'impuls de dues tecnologies que no s'acaben de generalitzar tan ràpidament com es preveia. D'una banda, es farà un fòrum sobre LTE (popularment conegut com 4G) per instar els governs a donar prou amplada de banda per assumir el creixement de trànsit de dades previst i també a unificar els estàndards tecnològics. Pel que fa a l'NFC, es començarà a implementar al congrés i el seu entorn: els mòbils que en tinguin podran obrir portes d'hotels, pagar els taxis o acreditar i permetre l'accés dels visitants. El nou emplaçament permetrà tenir més assistents a les conferències, guanyar espai de relax i negocis, i ampliar la ciutat connectada, on es fa evident cap a on ens durà tota aquesta tecnologia.
LA XIFRA
LA FRASE
“El món serà Android”
En la presentació d'ahir també hi havia Ben Wood, un prestigiós analista independent del sector. En la seva intervenció, va recordar que al món hi ha tantes persones com connexions telefòniques, que enguany ja es vendran més telèfons intel·ligents que convencionals i que les vendes de smartphones dupliquen les d'ordinadors personals.
Wood pronostica que al CMM hi haurà alguna presentació destacada dels terminals d'alta gamma, que tendiran a lluir pantalles més grans (de cinc polzades), connexió LTE, càmeres de 13 megapíxels, processadors més ràpids i, en molts casos, seran resistents a l'aigua.
Les novetats més importants, però, poden tenir més a veure amb el software que amb els dispositius. S'esperen els primers aparells que funcionin amb el sistema operatiu Firefox, i també se segueix atentament Ubuntu. De fet, l'exposició de Wood va ser força previsible, i només es va definir en un moment: “Fa uns dos anys tot era IOS [el sistema operatiu d'Apple], ara tot serà Android: telèfons, tauletes, càmeres, rellotges, teles... El món serà Android.” Caldrà veure, però, com es gestiona aquesta diversitat de pantalles.