Mobilitat
Girona unirà Vilablareix i el Pont Major amb carril bici
Un estudi proposa nou trams nous que es connectin amb la xarxa ja existent per garantir un continu
Es reforça la senyalització perquè els ciclistes vagin per la calçada i no per la vorera
L'Ajuntament de Girona pretén que els ciclistes puguin anar des de Pont Major fins a Vilablareix seguint sempre un carril bici i garantir, així, la seguretat dels usuaris de la bicicleta.
És l'objectiu que s'ha marcat l'equip de govern des de fa mesos i que ara comença a prendre forma. Aquesta setmana s'ha analitzat la proposta per fer nou trams nous de carril bici, que s'enllaçarien amb alguns dels ja existents.
El regidor de Mobilitat, Joan Alcalà, assenyala: “Des del principi, hem treballat en aquest sentit, per donar més seguretat al ciclista i seguir potenciant l'ús de la bicicleta.” Entre aquests nous trams de carril bici, hi hauria el de la Gran Via Jaume I, que el govern ja va anunciar fa temps, així com el de l'avinguda Lluís Pericot, entre altres punts de la ciutat.
El pla de mobilitat recull que actualment Girona disposa de 18,5 quilòmetres de carril bici segregats, però l'objectiu que es vol aconseguir segons el document és que el 2018 n'hi hagi 63. Tot i això, segons la diagnosi que s'ha fet en els últims mesos, es pot considerar que la capital gironina té un total de 68 quilòmetres de xarxa viària especialment segura per a la bicicleta.
En aquesta dada s'inclouen aquells carrers amb trànsit pacificat que consten com a zona 30 i que permeten desplaçar-se en bicicleta de manera més segura. Tot i això, la principal queixa dels ciclistes, que també es recull en el pla de mobilitat, és justament la sensació d'inseguretat que tenen pel fet de circular per la mateixa zona que la resta de vehicles.
Senyalització nova
Precisament, per canviar aquesta percepció, l'Ajuntament ha pintat en els últims dies senyalització especial en el tram del carrer Santa Eugènia fins a la plaça del Barco. La senyalització a la calçada alerta de la presència de bicis i indica que la velocitat màxima és de 40 quilòmetres per hora.
Per la vorera, no es pot
Alcalà considera que aquesta senyalització que s'està implantant a diverses ciutats europees “ha de servir per garantir més seguretat al ciclista i donar alternatives a la circulació per la vorera”. El pla de mobilitat subratlla que el pas de bicicletes per les voreres és un dels punts de conflicte a resoldre. Tot i que la normativa és clara i no permet que circulin bicis per la vorera, Girona està sent permissiva fins ara, però Alcalà adverteix que, “un cop hi hagi alternatives, no s'hi podrà circular”.
LES XIFRES
Més de 1.200 bicis al dia en alguns punts de la ciutat
Un estudi revela que en punts com l'encreuament de la frontissa del Güell amb Santa Eugènia circulen unes 1.200 bicis al dia, una quantitat similar fins a ronda Ferran Puig i unes mil al passeig d'Olot i Emili Grahit.
La dificultat per aparcar el cotxe i la comoditat, motius per anar en bici
Els usuaris habituals de la bicicleta exposen que un dels principals motius per agafar aquest mitjà de transport són les enormes dificultats que hi ha a la ciutat per aparcar el cotxe. N'hi ha d'altres que esgrimeixen la comoditat com a factor clau per desplaçar-se en dues rodes i sense contaminar. Una altra dada és la fidelitat del ciclista: un 64% reconeixen que utilitzen cada dia la bici per desplaçar-se per la ciutat. La bicicleta suposa un 2,3% de la mobilitat.
Les dues noves estacions de Girocleta es posaran en servei dimecres
Les dues noves estacions de Girocleta al barri de Sant Narcís es posaran en marxa el dimecres 23 d'octubre. Les parades s'han ubicat a tocar del centre cívic de Can Ninetes i a la plaça del Barco. Això suposarà que es posin en circulació 100 bicicletes més al servei de lloguer públic. Amb aquestes noves estacions, la Girocleta ja en té catorze repartides pels barris de la ciutat. El creixement obre la porta a la possibilitat d'arribar fins a Salt en bici en un futur.