Societat

Foment manté l'ampliació de Sants en suspens i l'obra de la Sagrera al ralentí

La ministra Pastor s'avé a construir la variant de Vallirana si obté més diners per a la seva cartera

Visita les remodelades estacions de l'Hospitalet i passeig de Gràcia

L'anhelat projecte d'ampliació de l'estació de Sants de Barcelona es continua movent en el terreny de les ambigüitats. Aprofitant ahir una visita a la capital catalana, la ministra de Foment, Ana Pastor, va explicar que s'està estudiant, conjuntament amb la Generalitat, com afrontar una eventual remodelació de la infraestructura davant l'evidència que és a un pas del col·lapse. De compromís, però, cap. Es dóna la circumstància que el 2002, o sigui fa dotze anys, ja es va aprovar un conveni per executar una obra que, des d'aleshores, s'ha anat ajornant reiterades vegades.

Durant un debat col·loqui organitzat pel Cercle d'Infraestructures, Pastor també es va referir a la construcció de l'estació de la Sagrera. Unes obres que estan pràcticament aturades i sobre les quals la ministra tampoc no va assumir cap garantia de represa. Això sí, va criticar els seus antecessors en el càrrec per haver planificat un projecte que va qualificar de “faraònic”. Un pèl més explícita sí que ho va ser quan va tractar sobre la variant de l'N-340 a Vallirana, que acumula anys i panys de retard. Pastor va avançar que si durant aquest 2014 es donen les condicions per ajustar el pressupost del seu ministeri, “podríem reprendre les obres del túnel, possiblement en aquest exercici”.

La ministra va aprofitar la seva estada per visitar les ja remodelades estacions de Renfe de l'Hospitalet de Llobregat i el passeig de Gràcia de Barcelona, que s'obre als usuaris avui. Uns actes en què va dir que també s'estudiarà la viabilitat del cobriment de les vies a l'Hospitalet, que està pressupostat en 420 milions d'euros.

LA FRASE

L'estació de Sants em preocupa. Hauríem d'intentar veure si podem fer res per ampliar-la
Ana Pastor
ministra de foment

LA XIFRA

11,2
milions d'euros
ha costat l'ampliació i millora de l'estació de Renfe de l'Hospitalet de Llobregat.

El bus guanya usuaris però el metro en perd

El nombre d'usuaris que van fer servir el bus a l'àrea metropolitana de Barcelona l'any passat va créixer un 1,7%, mentre que en el cas del metro va baixar un 1%. En total, es van registrar 627,23 milions de passatgers en els mitjans de transport públics gestionats per l'Àrea Metropolitana (AMB), una xifra que representa un augment del 0,1%. Les línies d'autobús van acostar-se als 183 milions de passatgers, tres milions més que l'any anterior. Les de la nova xarxa ortogonal de Barcelona són les que més han contribuït a aquest increment. Pel que fa al metro, s'han registrat prop de 370 milions de passatgers, 3,5 milions menys que el 2012.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.