El triple d'infants que el 2010 als centres oberts de Pere Tarrés
2.500 infants vulnerables fan activitats de reforç i de lleure després de l'escola
La fundació beca en un any 5.048 nens
Els 21 centres oberts de la Fundació Pere Tarrés que acullen els infants un cop s'acaba la jornada escolar van atendre l'any passat 2.500 infants, el triple que el 2010. “Són infants que viuen en una situació de vulnerabilitat molt greu, amb els pares a l'atur, nerviosos perquè no troben una sortida”, explica la presidenta del Moviment de Centres d'Esplai Cristians Catalans de la fundació, Maria València, que hi afegeix que aquesta inquietud es transmet als fills i repercuteix tant en el rendiment escolar com en el comportament i en el seu estat emocional.
Aquesta feina de l'educació del lleure per contribuir a la cohesió social es recull en una memòria que acaba d'editar la Fundació Pere Tarrés sobre els seus projectes solidaris. L'any passat, gràcies a les aportacions econòmiques de particulars, entitats, empreses i administracions en la campanya Ajuda'ls a créixer, un total de 5.048 infants van participar en les activitats dels centres oberts, però també van anar de colònies i al casal d'estiu.
En colònies escolars es van becar 226 infants de 48 escoles. En aquest cas es tracta d'alumnes que s'haurien quedat sense poder fer la sortida de l'escola per falta de recursos. Es tracta de garantir la igualtat d'oportunitats, argumenta Irene Vergara, una mestra d'una de les escoles becades per Ajuda'ls a créixer. “És una activitat molt esperada pels alumnes durant tot l'any perquè la gaudeixen, i per als mestres és un entorn indiscutible de treball diferent amb els alumnes.”
Pel que fa a l'època de vacances, 2.322 infants i joves van ser becats a través de Cap infant sense colònies, una xifra que en només tres anys s'ha incrementat un 156%. La campanya per anar de colònies fa més de 15 anys que existeix, perquè per a moltes famílies sense ingressos l'estiu és un període molt crític.