Els veïns de Molló recullen firmes perquè estan tips del mal servei de telefonia
L'alcalde recorda que ell s'ha queixat reiteradament a la companyia
Ara, fins i tot, han rebut un avís que s'enduran l'única cabina que hi ha al poble
Els veïns de Molló estan tips del mal servei que fa temps els ofereix la companyia de telefonia mòbil Movistar i han iniciat una recollida de firmes per fer una queixa formal. Pateixen talls de manera periòdica –alguns han durat 27 hores–, tenen una connexió lenta a internet i moltes zones fosques on no arriba la cobertura. L'alcalde, Josep Coma, s'ha queixat reiteradament a la companyia, sense fortuna. “Ja no sabem què fer”, diu, i és per això que s'ha començat la recollida de firmes.
Els problemes amb la cobertura mòbil fa molt que duren a Molló. Fa un temps, no massa llunyà, no n'hi havia enlloc. L'Ajuntament va parlar amb Movistar i va permetre instal·lar un repetidor a l'edifici del consistori perquè agafés el senyal de l'antena de Camprodon. Perquè Espinavell també en pogués tenir s'hi va instal·lar un repetidor. Semblava que amb això tot quedaria solucionat, però no ha estat així.
Coma explica que, tot i que l'antena de Camprodon dóna senyal de 3G, “a Molló arriba transformat en 2G”. Això suposa que fer servir el Whatsapp, el Facebook o el Twitter sigui molt complicat i “navegar per internet, gairebé impossible”. També els passen coses surrealistes: “Jo mateix he fet la prova de trucar a una persona que està davant meu a la piscina i, malgrat que hi ha cobertura i dóna senyal de connexió, el telèfon no sona”, explica Coma.
A tot això, s'hi han de sumar els reiterats talls del servei que ha fet Movistar en els darrers mesos, “alguns d'un dia sencer i altres de 25 o 27 hores”, amb els problemes que això comporta avui en dia. Perquè, a part de no poder trucar, a les botigues es troben que el datàfon per fer els pagaments amb targeta de crèdit, tampoc els funciona.
Coma es mostra una mica impotent. “M'he queixat de totes les maneres possibles a tot arreu i ja no sabem què fer”, lamenta. Fins i tot, va parlar directament amb Relacions Institucionals de Telefónica: “Es van disculpar pels talls que havíem patit, però no et donen cap solució.”
El primer escrit de queixa a Movistar que va fer l'alcalde de Molló dirigit a la companyia telefònica és de l'estiu del 2013. El van contestar “perquè sempre ho fan per correu electrònic” i li van dir que ho sentien molt però que no hi havia cap inversió prevista per al municipi de Molló.
L'alcalde mollonenc té l'esperança que la recollida de firmes ajudi, si més no, “a fer una mica més de força entre tots” i poder solucionar el problema d'una vegada per totes i eliminar, així, les zones fosques.
LA XIFRA
LA DATA
“I ara ens han avisat que ens trauran la cabina”
A part de no solucionar-los el problema de cobertura i de talls del servei de la telefonia mòbil, aquests dies l'Ajuntament va rebre una carta on els deien que properament s'emportaran la cabina de telèfon que hi ha al poble pel poc ús que se'n fa. “Si ens tallen els mòbils i s'emporten la cabina els de Molló estarem incomunicats totalment”, diu rient Coma. Les botigues també hi pateixen. La Conxita, de la carnisseria Can Parruc, explica que sovint els falla el datàfon amb què es fan els pagaments amb targeta de crèdit “i tens la botiga ben plena i tot són problemes”. Explica que tenen molts clients francesos, que acostumen a pagar amb targeta. Coma diu que la recollida de firmes està tenint molt èxit i moltes botigues
ja han demanat més fulls.