Àlex Palou: Sóc molt competitiu, fins i tot per veure qui s'acaba primer el iogurt
Entrevista a Àlex Palou, pilot de Sant Antoni de Vilamajor que competeix a l'Eurofórmula Open
El jove pilot, de només 17 anys, Àlex Palou Montalvo, de Sant Antoni de Vilamajor, s'ha convertit en el pilot revelació de l'Eurofórmula Open, l'antiga F-3.
En la seva primera temporada té opcions de guanyar el campionat. Palou ha arribat a l'aturada del mes d'agost en segon lloc, amb 8 podis dels 10 possibles. La propera cursa se celebrarà el 5 de setembre al mític circuit belga de Spa-Francorchamps.
Com li està anant aquesta primera temporada?
Estem molt contents. Haver competit per la victòria en tantes curses i haver-ne guanyat alguna, ens dóna confiança per seguir pressionant fins al final.
Quines expectatives té per aquesta campanya?
Realment els nostres objectius segueixen intactes des del primer dia, seguim plantejant cada cursa de la mateixa forma. La idea és mirar de ser competitius a cada pista.
Com van ser els seus primers passos en el món del motor?
Tot va començar quan era petit, quan vaig fer cinc anys em van regalar un kart de segona mà que van haver d'adaptar a les dimensions d'un nen petit. Al principi el kart estava limitat perquè no anés gaire ràpid, però, al final, em van treure la limitació. Des d'aleshores, m'hi vaig passar mil hores a sobre.
D'on ve aquesta afició?
A la família hi ha tradició de veure motor, però no de practicar-lo. Vaig ser jo qui demanava pujar als karts de la pista de Cardedeu. Finalment, me'n van comprar un.
Després d'uns anys amb karts, ja s'havia quedat petita aquesta competició?
No, ni molt menys, el karting es una disciplina per ella mateixa, hi ha pilots professional que passen els 30 anys. De fet, per a aquest any havíem renovat amb la fàbrica de karts CRG per competir a la categoria KZ, i vaig arribar a fer la primera cursa de l'any.
Quines diferències hi ha entre conduir un kart i un monoplaça?
Les més evidents són la mida, la velocitat i, sobretot, l'efecte aerodinàmic; és una de les coses que més marca la diferència i que més costa d'assimilar.
Quines persones van influir en aquesta decisió?
El Circuit de Catalunya i l'Adrián Campos em van oferir l'oportunitat, i la veritat és que no m'ho vaig pensar dues vegades.
L'any passat va passar per la seu de Ferrari gràcies a la beca del Santander.
Vaig conduir un fórmula Abarth a Fiorano de la mà de la gent de Ferrari, i no cal dir que va ser un dels dies més emocionants de la meva vida.
Com va arribar a formar part de l'equip d'Adrián Campos?
Va ser el fill de l'Adrián que va contactar amb mi, i ens vam reunir per valorar les opcions de passar a córrer l'F3. He de dir que l'Adrián ho fa tot perquè jo pugui seguir competint.
Campos diu que serà el proper gran pilot espanyol. Què li fan sentir aquestes paraules?
No puc negar que sento una gran alegria. Tot i això, estic convençut que a les paraules de l'Adrián hi ha una part de creença i una altra de desig; en qualsevol cas, el respecte que em mereix per tot el que fa i diu és màxim.
Quin és el seu objectiu en el món del motor?
Ser pilot professional, sense cap mena de dubte. Competir és el que he fet sempre. Continuo sentint el mateix cada cop que pujo al cotxe i arribo a la graella de sortida.
Quin paper tenen els patrocinadors?
Doncs tenen el paper principal. Diuen que si no hi ha música, no hi ha ball; doncs si no hi ha espònsors, no hi ha competició.
Quan creu que pot fer el salt a F1?
La F1 són paraules majors. Està clar que és l'últim objectiu, però ara estic molt centrat en el meu present, ja veurem on ens porta tot això.
Quins són els seus pilots de referència?
Michael Schumacher, Lewis Hamilton i Alonso.
Com és Àlex Palou com a pilot?
Diria que sóc agressiu. M'agrada atacar sigui quina sigui la meva posició. Tot i això, després de tant anys, he après a tenir la calma suficient per prendre les dedicions correctes dins el cotxe. Sóc molt competitiu; es fàcil trobar-me competint per veure qui s'acaba el iogurt primer.