Sindicats i associacions de mestres alerten del risc de segregació entre pública i concertada
El Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE) de Granollers consideren que la segregació entre l'escola pública i la concertada que s'esta produint als centres educatius de la ciutat i de la resta de la comarca és preocupant.
Ho afirmen a partir de la llista dels centres educatius que la Generalitat considera d'alta complexitat: quatre escoles i un institut a Granollers, tots públics. El MUCE està format per la xarxa d'AMPA, l'Assemblea de Mestres del Vallès Oriental, el Casal del mestre, la FaPaC i els sindicats CCOO, CGT, UGT i USTEC-STEs.
Segons ha pogut saber EL 9 NOU, els centres declarats d'alta complexitat de Granollers són les escoles Fàtima, Joan Solans, Pau Vila i Ponent i l'institut Cumella. A tota la comarca n'hi ha 14. Són les escoles Congost i Quatre Vents i l'institut Domus d'Olivet, a Canovelles; l'escola Bellavista-Joan Camps i l'institut Lauro, a les Franqueses; l'escola Joan Salvat Papasseit i l'institut Mollet, a Mollet, i l'escola Marinada i l'institut Vinyes Velles, a Montornès. Alguns dels centres han rebut dotacions complementàries de personal per afrontar necessitats derivades d'un major nombre d'alumnes amb necessitats específiques.
Segons el MUCE s'està creant una ciutat on malgrat els projectes com el de Granollers, Ciutat Educadora i l'esforç de les i els professionals cada cop més la igualtat d'oportunitats no es garanteix des del sistema escolar. Si el 25% de centres educatius de la ciutat són d'alta complexitat i tots són públics vol dir que cada cop més la població se separa entre els dos tipus de centres i això fa que les escoles públiques estiguin patint doblement per aquesta segregació i per les retallades, diuen en un comunicat. Si l'administració volgués, hi ha instruments per evitar que alguns centres es puguin convertir en guetos, assegura Eduard Navarro, membre del MUCE. Quim Fornés, responsable d'Ensenyament al Vallès Oriental del sindicat CCOO, alerta que les escoles públiques estan rebent més alumnat que les concertades. El model que mima el govern no és el de l'escola pública i on es nota més és amb la sisena hora. En la situació actual de crisi s'està aprofundint una cosa que ja passava abans: tota la gent amb pocs recursos econòmics va a la pública, explica Fornés. Amb tot, diu, la situació no és igual a tots els municipis.