Osona/Ripollès

Santa Eulàlia enceta la reconversió de la carretera que travessa el poble

Es remodelarà perquè sigui un carrer més per als vianants i en què els cotxes no puguin córrer.

L'Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer ha posat fil a l'agulla a la transformació de l'actual carretera BV-4316, que creua el poble de punta a punta, per fer-la més amable per als vianants i per disminuir la velocitat dels vehicles que hi circulen. El projecte, que es divideix en dues fases, té un pressupost global proper als 2 milions. Ara es tira endavant la primera fase, que va sortir a licitació per 0,81 milions i es va adjudicar per 0,52 milions, amb la voluntat de canviar la fesomia de dos punts: la cruïlla de Muntanyola i la zona de la plaça Major. “Hi donarem un tractament molt més urbà i el vianant tindrà molt més protagonisme”, explica el regidor d'Urbanisme, Joan Bertran, d'IpR-AM.

De fet, les imatges virtuals de com quedarà l'actual carretera projecten un canvi més que significatiu: una plataforma única, amb arbres, bancs i nou enllumenat. Les obres aniran a càrrec de Gestió Enginyeria i Construcció de la Costa Daurada. Els treballs preliminars ja estan en marxa i el termini d'execució és de sis mesos. Un cop enllestit, s'anirà per la segona fase. La idea seria executar l'obra l'any 2016. Tirar endavant les dues fases a la plegada, explica Bertran, hauria estat inviable per garantir la mobilitat.

El projecte s'explica, bàsicament, per dos motius. D'una banda, el creixement urbà i demogràfic que ha experimentat Santa Eulàlia durant els últims anys obliga a posar al dia serveis bàsics com clavegueram, aigua o llum que han quedat obsolets a la zona de la carretera i, d'altra banda, la velocitat a què se circula per aquesta via obliga a enginyar mesures per posar-hi fre. Casar aquests dos objectius, sumat a la necessitat que deixi de ser una carretera per convertir-se en una travessera urbana, és el que ha conduït l'Ajuntament a impulsar el projecte. Bertran recorda que la carretera, la titularitat de la qual correspon a la Diputació, té sis metres d'amplada i que, quan entra al poble, s'eixampla a vuit. Aquesta circumstància, tot i que anys enrere ja s'hi van posar elevacions, convida a córrer. “No és que hi hagi un trànsit exagerat, però hem tingut incidències”, concedeix el regidor. El finançament de l'obra, recollit en un conveni, va a càrrec de la Diputació i l'Ajuntament. Aquesta obra farà emergir un centre urbà molt clar a Santa Eulàlia en un indret que, fins ara, era més un lloc de pas.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

El barri barceloní de Gràcia aposta per una festa major “més inclusiva i tranquil·la”

Barcelona
Societat

TSJC tomba les Zones de Baixes Emissions de l’Hospitalet, Cornellà i Esplugues

Barcelona
Infraestructures i serveis

Es modernitza el sistema de descomptes al Túnel del Cadí per als residents

Berga
Urbanisme

El nou moll Drassanes obre al púbic un mes abans de la Copa Amèrica

Barcelona
MEDI AMBIENT

La població d’aufranys creix a la Catalunya Central i Oriental

Barcelona
justícia

Pla de millora per als jutjats

barcelona

Més serveis i especialització per l’aliança entre els hospitals de Campdevànol i Vic

campdevànol
Societat

Foment titlla “d’irresponsable” l’ampliació de la ZEPA del delta del Llobregat

Barcelona
societat

Els Jesuïtes registren 145 denúncies d’abusos sexuals a menors des de l’any 1948

barcelona