Vallès Oriental

Granollers Pedala prova la viabilitat d’un aparcament de bicis a l’estació

La iniciativa forma part de les propostes de l’entitat per promoure l’ús de la bicicleta a la ciutat

L’associació Granollers Pedala va posar a prova la viabilitat de disposar d’un aparcament de bicicletes a l’estació de tren de Granollers-Centre, aquest divendres.

Al matí, a les hores de més afluència, fins a una desena d’usuaris van deixar la bicicleta en un aparcament vigilat que, per acord amb l’Ajuntament, va ser gratuït. La pluja d’aquelles hores va anar en contra d’una utilització més àmplia, segons els promotors de la iniciativa. Ara, esperen que quan repeteixin l’experiència, el 28 de novembre, la iniciativa tingui una resposta més àmplia, perquè se n’haurà pogut fer més promoció.

L’aparcament de bicicletes a l’estació de Granollers Centre forma part de les iniciatives de Granollers Pedala per promoure l’ús de la bicicleta a la ciutat. En aquest cas, la proposta pretén incentivar la combinació de la bicicleta i el transport públic. “La desconfiança de què pot passar amb la bicicleta si la deixes durant estones llargues al costat de les estacions és un dels aspectes que en bloquegen l’ús”, admet el secretari de Granollers Pedala, Benjamí Aguilar. Per això, i seguint el model que ja s’aplica a Vilanova i la Geltrú, proposen aquest aparcament vigilat (amb persones de dia i càmeres de nit), per fomentar els trasllats amb bicicleta i reduir així alguns desplaçaments en cotxes que l’entitat considera estalviables.

L’establiment d’una xarxa d’aparcaments vigilats és una de les iniciatives que l’entitat recollirà en un catàleg de propostes als partits polítics perquè les incorporin en els respectius programes per a les municipals de 2015. Segons Aguilar, a més de la desconfiança per l’aparcament, un segon aspecte que redueix l’ús de la bicicleta és la poca seguretat dels recorreguts interns a la ciutat. “Volem treballar amb l’Ajuntament a fer uns itineraris per zones menys transitades. “Volem superar la crítica directa dels carrils bici”, diu Aguilar. “Preferim impulsar un pla específic d’ús de la bicicleta, perquè donaria uns resultats més immediats”, afegeix.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.