La danesa Falck reté durant deu anys més el servei d’ambulàncies al Vallès
La multinacional obté la màxima puntuació en el concurs d’adjudicació del transport sanitari
La multinacional danesa Falck es perfila com la guanyadora del concurs d’adjudicació del servei d’ambulàncies al Vallès Oriental.
L’empresa, que ja ha gestionat el servei durant els últims anys a la comarca, és la que obté la puntuació més alta entre les quatre ofertes presentades per encarregar-se del transport sanitari urgent i el programat a la comarca, per un import proper als 11 milions d’euros anuals.
L’adjudicació definitiva està pendent de les valoracions definitives de les propostes presentades. El Departament de Salut avança que l’adjudicació serà definitiva d’aquí a un mes.
Falck ha presentat la proposta més econòmica per adjudicar-se el servei al Vallès Oriental. En el cas del transport urgent, el valor que havia assignat el govern català per al servei superava els 6 milions d’euros, i Falck ha presentat una proposta de 5,8 milions d’euros. En el cas del transport programat, hi ha una oferta millor per part de la UTE Grup la Pau (una cooperativa de Badalona), però el còmput global és més favorable a l’oferta de Falck.
La proposta de la Generalitat per al transport urgent inclou 11 ambulàncies bàsiques (amb dos tècnics sanitaris) durant 24 hores (dues a Granollers i Mollet i una a Sant Celoni, les Franqueses, la Garriga, Llinars, Parets. Caldes i Santa Perpètua (municipi que s’ha inclòs en el lot del Vallès Oriental) i tres ambulàncies medicalitzades amb metge, infermer i tècnic sanitari durant 24 hores a Granollers, Mollet i Sant Celoni. També hi ha tres vehicles que farien servei durant 12 hores a Lliçà d’Amunt, Caldes i Santa Perpètua i una de disponible 10 hores a Aiguafreda. En el concurs d’aquest any, s’afegeix un vehicle amb conductor i metge que no pot transportar malalts, de servei durant 24 hores. En canvi, no hi ha previst cap reforç per a èpoques concretes (fins ara n’hi havia tres per al període hivernal). La dotació ha generat oposició a la zona del Baix Montseny, perquè perd el servei d’un vehicle de 24 hores.