Programa d'Enriquiment Curricular a l'IES Enric Valor de Silla
Onze alumnes de batxillerat han participat en aquest programa que els ajudarà a millorar la nota mitja del cicle més important abans de començar el camí universitari
Dimecres i dijous d'aquesta setmana va tindre lloc la lectura pública dels cinc treballs d'investigació realitzats pels alumnes de segon de batxillerat de l'Institut Enric Valor.
Aquest acte va ficar el punt final a quasi dos cursos de gran activitat i dedicació, tant per part del centre de secundària, com per part dels professors implicats i, especialment, dels alumnes que hi han participat.
Aquesta ha sigut la primera convocatòria del Programa d'Enriquiment Curricular realitzada a l'institut de Silla. Tot va començar en tindre coneixement de l'existència i posada en marxa d'aquest mateix programa a l'IES de Malilla. De fet, Eugeni Piñedo, professor encarregat de la coordinació en aquest centre, ha estat orientant i aconsellant a les coordinadores del Programa a l'IES Enric Valor, Elvira Simeón i María Josep Fortea.
Començà fa dos anys
Va ser en desembre de 2013 quan aquest projecte va començar a tindre forma. Els alumnes que han tingut l'oportunitat de participar en aquest innovador programa varen ser seleccionats per tindre les millors notes al finalitzar la seua etapa d'educació secundària. Alguns s'han quedat en el camí, però finalment han sigut onze els alumnes que, més d'un any més tard, han pujat a l'escenari per presentar els seus treballs.
Esforç recompensat
La recompensa per als joves és molt important perquè veuran reflectit el seu esforç en les notes globals de batxillerat, unes notes que conten molt a l'hora de triar el seu camí universitari.
L'alumnat ha estat tutoritzats en tot moment pels seus professors. Cada treball d'investigació ha tingut un tutor que marcava el ritme i revisava la feina realitzada periòdicament. Alicia Benavent, Tomás Ruiz, Mónica Martínez, Elvira Simeón i Maria Josep Fortea han sigut els professors encarregats d'aquesta supervisió.
Els objectius fonamentals del programa són, entre d'altres, avaluar la maduresa personal dels alumnes i el seu grau d'autonomia, així com fomentar la curiositat i la sensibilitat per la investigació.
Les comunicacions
Finalment, després de molts mesos de treball, de compaginar la investigació amb els estudis de secundària, de moltes enquestes i el buidatge d'aquestes, de la realització de gràfiques, del descobriment de programes informàtics amb els que treballar.
Després de tot açò, han presentat davant del Tribunal format pels professors, com si d'una vertadera Tesi Universitària es tractara, els seus resultats.
El primer dia d'exposicions Isabela i Blanca Tundidor parlaren de la influència del gènere en la elecció dels Graus Universitaris, així com Carme Alba i Bárbara Comí varen analitzar l'ús del valencià al seu Institut. Dijous de vesprada va ser Deborah Jiménez qui va obrir les lectures, tractant els hàbits dietètics en l'adolescència.
Més tard, Laura Alvarez, Umlajut Hiba i Alicia Parra varen parlar de la relació entre el cinema i els joves, i varen ser Amine Rabii, Ismael Ratia i Jonathan Rodrigo els que varen tancar l'acte amb un tema molt actual: les noves tecnologies.
Tancada la primera convocatòria d'aquest programa d'Enriquiment Curricular, l'Enric Valor continua treballant. Ara arriba el torn dels següents, dels alumnes que ara, en primer de batxillerat, comencen a investigar i els quals, a un any vista, si tot va com s'espera, estaran preparats per presentar-nos els resultats del seu treball.