El desdoblament de la part gironina de l'eix transversal començarà finalment aquesta tardor
La concessionària ha resolt els problemes econòmics que han endarrerit l'obra
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha comunicat que aquesta tardor començaran les obres de desdoblament de l'eix transversal en la part gironina, amb més de mig any de retard respecte al que s'havia anunciat inicialment.
Els problemes econòmics de la concessionària del projecte, Cedinsa, que ja s'han solucionat, han estat la causa de l'endarreriment de l'obra al tram entre Vic i Caldes, de 55 quilometres. Cedinsa està formada per diverses constructores, com ara FCC o Copisa, a més de Caixa Catalunya. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha assenyalat que aquesta setmana o la que ve l'empresa encarregada del desdoblament ja començarà a treballar en la part més propera a Vic.
Obra de 400 milions
L'obra costarà 400 milions i la intenció és tenir-la enllestida el 2011. Gairebé tot el recorregut serà paral·lel al traçat actual i es desdoblaran els túnels i els viaductes existents. La principal novetat serà que l'eix desembocarà a l'A-2 a Franciac, a Caldes de Malavella, i el tram fins a l'aeroport es convertirà en un ramal. El tram entre Vic i Caldes és el més complex de tota la carretera per l'orografia dels paratges on s'han de fer les obres. Són 55,4 quilòmetres que inclouen catorze enllaços, vint viaductes i dotze túnels, que caldrà desdoblar. A més, hi haurà trams amb cinc carrils perquè la presència de camions no afecti la fluïdesa.
Fins a Franciac
Respecte al projecte inicial de l'eix, la gran novetat d'aquesta obra de desdoblament serà a l'extrem de la carretera, ja que en comptes de desembocar a la rotonda de l'aeroport, ho farà a l'A-2, al pas per Franciac. D'aquesta manera , just abans de l'autopista hi haurà un enllaç que connectarà amb la carretera actual fins a l'aeroport, que es mantindrà com està, mentre que l'eix desdoblat continuarà fins a Caldes, on connectarà amb l'A-2, amb un nou enllaç final que permetrà tots els moviments en cadascun dels sentits.