Nova victòria dels germans Dalton a la First Lego League
Els quatre germans de la Garriga han presentat un robot amb àudio incorporat
Els germans Albert, Quim, Joan i Lluís Borrell Ribas, de la Garriga i residents des de fa uns mesos a Anglaterra, han aconseguit una nova fita en el camp de la robòtica.
Coneguts com els Dalton BRobots, el desembre passat es van proclamar guanyadors en l’apartat de robots, classificant-se per a la final Regne Unit i Irlanda. D’altra banda, l’1 de febrer passat, a la Universitat de Loughnborough, el seu robot va guanyar en les tres partides aconseguint la màxima puntuació de la competició. Així es van proclamar campions de la First Lego League del Regne Unit i Irlanda en l’apartat de robot, sempre sota les ordres del seu entrenador, Carlos Mateo, que viu a Sant Pere de Torelló, i amb els quals es relaciona a través de Skype.
Els quatre germans ja havien aconseguit el subcampionat del món en Moonbots 2014, la qual cosa els donava accés directe a participar en la FLL, competició per a joves d’entre 9 i 16 anys.
El robot dels Dalton, a més dels punts que aconsegueix, destaca per l’àudio que se li ha incorporat, de difícil execució en la seva programació, i on es recrea el famós gol amb el qual es compara Messi amb Maradona, retransmès per Joaquim Maria Puyal. Pretenem ensenyar-li a Messi, han comentat els germans, ja que amb el seu gol també s’inspiren les noves tecnologies.
En aquesta competició de FLL també s’hi presenta un projecte científic, aquest any amb el tema de World Class (L’educació), que els germans presentaran a través del Global Innovation Award. Volen aportar un granet de sorra al món educatiu perquè creuen que l’educació es pot millorar utilitzant tècniques de treball com les que ells utilitzen. La seva idea és utilitzar el món de 2D (TV, telèfons, tauletes...) reconvertint-ho en 3D (volum) a través de peces de Lego, per exemple, i d’aquesta manera poder construir qualsevol idea/figura a l’ordinador i perquè automàticament surti construït amb les peces preestablertes, i posteriorment poder-ho manipular amb les seves mans en construir-ho. És un tipus d’educació, segons ells, que comporta disseny, manipulació manual, memorització...