Vallès Oriental

El Montseny promourà l’ús de la marca Reserva de la Biosfera entre empresaris turístics i agraris

També es crearà una imatge corporativa perquè la puguin fer servir els ajuntaments de l’àmbit

El Parc Natural del Montseny treballa per facilitar que els productes elaborats per productors agrícoles i ramaders i el sector turístic de la zona puguin fer servir la marca Reserva de la Biosfera com a reclam.

Servirà per identificar els productes que elaboren i els serveis que ofereixen sempre que compleixin una sèrie de requisits que s’estan prefixant a través d’un reglament que reculli els criteris de qualitat mínims que cal complir.

L’ús d’aquest distintiu s’obrirà a les empreses situades a l’interior de l’àmbit del Parc Natural però també a aquelles que estan situades a l’àmbit de la Reserva de la Biosfera que, des de l’ampliació aprovada per la Unesco el juny de l’any passat, inclou la totalitat dels termes municipals de tots els municipis de l’àmbit del Parc Natural excepte Sant Feliu de Buixalleu, a la Selva, que en va quedar fora per decisió pròpia.

En paral·lel, també s’avança a fixar una imatge de marca que pugui ser utilitzada pels ajuntaments que integren la Reserva de la Biosfera per promocionar-se amb cartells, per exemple a l’entrada dels municipis, però també en altres suports com poden ser els seus webs. “Cal fer visible que el territori és reserva de la biosfera”, apunta Jordi Solé, cap de la direcció territorial nord dels Parcs Naturals de la Diputació, que inclou el Montseny.

Aquests aspectes, que es treballen en diversos grups de treball constituïts per la Diputació i els ajuntaments, es consideren prioritaris. Està previst que a final d’any tingui ja els primers resultats, que hauran de quedar recollits en un pla d’acció que aprovi el consell coordinador de l’espai protegit. A banda, aquestes comissions treballen altres aspectes com la mobilitat, les energies renovables o la gestió de l’aigua. Per a cadascun d’aquests temes, s’elabora una diagnosi per conèixer el punt de partida de tot l’àmbit de la reserva, força més ampli que el parc.

“El fet d’unificar la imatge comuna per potenciar el concepte de Reserva de la Biosfera és molt important, entre d’altres, per diferenciar allò que, realment, compleix uns criteris de sostenibilitat i de responsabilitat en la gestió pública”, assegura l’alcalde de Tagamanent, Ignasi Martínez, que també té un negoci de restauració al Pla de la Calma, en ple Parc Natural. Martínez afirma que és molt important que “tots els ajuntaments i entitats públiques treballin amb fermesa en una mateixa direcció, i no tan sols per imatge, també per convenciment”. En aquest sentit, reclama una participació més activa dels ajuntaments que integren el Parc Natural en les jornades de treball. “Espero que els alcaldes, com a màxims representants dels municipis del Parc Natural del Montseny, s’impliquin de veritat i apliquin els valors de la reserva de la biosfera de la Unesco i de la Carta Europea de Turisme Sostenible als seus municipis”. “La marca Reserva de la Biosfera té un reconeixement internacional i pot fer venir més gent”, afirma Andreu Salvat, de l’empresa Aprèn, gestora de la casa de colònies La Rectoria, a Figaró. “Serà clau, però, que després es garanteixi que tots els productes i serveis tinguin realment aquest respecte per l’entorn”, afegeix Salvat, que posa un exemple: “Si tens un equipament turístic al Parc, no hauries de tenir espècies vegetals invasores al jardí”.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.