Il·lusions òptiques

Un tram de la platja de Castelldefels, on ahir a la tarda es van assolir temperatures d'uns 25 graus, es va convertir en un escenari nevat per rodar part de l'anunci de la loteria de Nadal

És una tarda càlida a la platja de Castelldefels, una tarda de la qual uns quants privilegiats gaudeixen com a propina d'un estiu escombrat ja pel calendari. La temperatura s'acosta als 25 graus, no hi ha ni un sol núvol al cel blau i la sorra està esquitxada de cossos que descansen mandrosos al sol. Un veler navega plàcid en direcció a Sitges i hi ha qui surt de l'aigua amb els cabells molls. Alguns banyistes, però, topen amb una estranya escena que els descol·loca. Cap al final de la platja, tocant al terme de Sitges, un home impedeix el pas a qui camina per la sorra. Una passejant vora el mar saluda tímidament a unes càmeres que sembla que la graven. No és pas a ella a qui esperen, sinó a una parella jove que contrasta salvatgement amb els banyadors i les xancletes. Estan vestits amb abrics, gorres, botes i bufandes. Fa pena veure'ls, de la calor que fa. S'estan drets en un extrem d'una extensió blanca, una petita parcel·la de 10 per 70 metres. I de tant en tant corren, quan algú crida: «Silenci, càmera, acció!» Ho fan trepitjant la sal que simula neu, sis tones de sal Costa. Ahir, una porció de la platja de Castelldefels va esdevenir l'escenari de part de l'anunci que a partir de l'11 de novembre s'emetrà per convidar els espectadors a comprar loteria de Nadal. L'anunci, enguany, serà una successió d'escenes diferents. «Volem explicar que hi ha moltes maneres de passar el Nadal, però totes van a parar a la loteria, que és el que té en comú tothom celebri com celebri les festes», explicava Ricardo Pérez, director creatiu de l'agència Ricardo Pérez Asociados.

Aquesta empresa ha triat Barcelona i el seu entorn per rodar l'anunci, que durarà 45 segons. Les localitzacions triades han estat, entre altres, la platja, el Macba, el parc de Can Mercader de Cornellà, cases a Sitges i Cardedeu i un bosc d'Olot. Lucía Pérez Moreno, directora creativa de Ricardo Pérez Asociados, assenyalava ahir que la platja de Castelldefels és perfecta pels rodatges per la seva amplitud «i perquè és molt maca», tot i que comparava la calor que feia ahir amb el fred que han passat rodant en anys anteriors. Respecte del contrast de gravar en una platja assolellada un paisatge que, en l'anunci, es veurà hivernal i borrascós, la resposta és simple: «Amb els filtres i la postproducció quedarà solucionat.» Ricardo Pérez ho corrobora: «A la postproducció el cel quedarà enfosquit, i hi haurà un ambient com de tempesta.» La parella acaba de córrer i, amb les càmeres prenent-los un primer pla, es veuen uns flocs com de neu caient-los a sobre. En realitat és escuma, com la de les festes. Coses de la ficció televisiva.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.