Granollers proposa una línia nocturna de bus fins a Mataró
És una de les al·legacions que presenta el consistori al Pla de Transport de Viatgers
L’Ajuntament de Granollers proposa al Departament de Territori i Sostenibilitat la creació d’una línia d’autobús nocturn que uneixi la capital del Vallès Oriental amb Mataró.
La petició es vehicula a través de les al·legacions que el consistori presenta al Pla de Transport de Viatgers de Catalunya (PTVC) 2020 que impulsa el govern català. Les al·legacions es van aprovar aquest dimarts al ple amb els vots del PSC, CiU, ERC, Ciutadans i el PP i el vot en contra de la CUP.
L’Ajuntament entén que aquesta línia seria necessària per la relació existent entre una bona part de la joventut de Granollers i la zona d’oci nocturn de Mataró en una decisió que, a més, coincidiria amb la idea que no tots els serveis han de ser radials cap a Barcelona. De fet, ara totes les línies nocturnes que arriben al Vallès Oriental connecten les poblacions amb Barcelona. N’hi ha quatre i la que té un volum més important d’usuaris, segons les dades de 2014, és la de Granollers, amb 43.360 viatgers anuals. Per darrere queden la de Sant Celoni (21.498 passatgers/any), la de la Garriga (14.874) i la de Caldes (12.865). Al Maresme, hi ha tres línies fins a Mataró, Vilassar i Pineda.
En les al·legacions, l’Ajuntament de Granollers també demana que es facin els estudis de demanda i capacitat de la xarxa ferroviària per aconseguir els serveis regionals necessaris amb parades a les principals poblacions de la Regió Metropolitana. En aquest sentit, la ciutat reclama que els trens regionals que uneixen Barcelona amb Girona a través del corredor de la línia de França tinguin també parada a Granollers-Centre i no només a Sant Celoni, com passa ara. En aquest sentit, es proposa que, tot i el context de limitació d’inversions en noves infraestructures, es dissenyin les que tocarien. I no que ajustem els serveis a la disponibilitat de les infraestructures existents.
El text aprovat també aposta per dissenyar serveis de transport de viatgers de carretera que cobreixin les funcions de la futura línia orbital ferroviària que hauria d’unir Sabadell i Terrassa amb Granollers a través d’un nou corredor. També es demana que el pla, que té l’horitzó temporal fixat en l’any 2020, faci una aposta per mancomunar serveis entre poblacions, per exemple en sistemes de transport com el taxi o serveis a demanda.
En les al·legacions, s’aposta per una revisió del mapa de zones que marquen l’import dels bitllets coincidint amb la implantació de la targeta T-Mobilitat, que afecta la ciutadania de la segona corona pel sobrecost econòmic que implica.
En les al·legacions, Granollers valora aspectes relacionats amb la contaminació perquè el pla hauria d’incloure també indicadors relatius a altres components contaminants a més del CO2, com les partícules PM10 i l’òxid de nitrogen.