Societat

Més de 650 alumnes pendents d'examinar a Tarragona per la vaga d'examinadors de trànsit

Les autoescoles denuncien que no poden planificar les classes i que es perjudica els aspirants

Més de 650 alumnes s'han quedat sense poder examinar-se de l'examen de cotxe a la demarcació de Tarragona des que va començar la vaga parcial d'examinadors de trànsit fa tres setmanes, segons els càlculs que l'Associació d'Autoescoles de Tarragona ha fet aquest dimarts. “És un perjudici” perquè “els alumnes han de fer més pràctiques” fins que no arriba la data definitiva de l'examen i, “a les escoles ens cal una planificació”, ha denunciat el president de l'entitat, Carles Olivé. “Si no sabem quin dia examinaran, no podem preparar bé l'alumne”, ha detallat Olivé, que ha explicat que també la DGT informa de la data d'examen amb poques hores d'antelació per manca de planificació a causa de la protesta.

El responsable a Tarragona d'un dels sindicats que ha cridat a la vaga, el CSIF, Carlos Coria, ha explicat que la primera reivindicació que fa el col·lectiu és “econòmica” i que ja es va començar a demanar al 2009. D'altra banda, segons Coria, la feina d'examinador és “delicada” i ha assegurat que, com a col·lectiu, pateixen “moltes agressions” diàriament. Durant l'últim any hi ha hagut 17 agressions a tot l'Estat, algunes d'elles greus, “com apunyalaments o pallisses”, segons el responsable de CSIF a la demarcació. A Tarragona, però, no n'hi ha hagut cap. “És un tema de diners i diuen que tenen por que els alumnes els agredeixin”, ha apuntat Josep Pedro, formador de l'autoescola La Torreta, a Amposta.

Els examinadors es queixen del nou sistema de les proves de conduir, implantades fa dos anys. “Abans donàvem el resultat al professor, marxàvem i el professor comunicava a l'alumne el resultat”, ha detallat Coria. En canvi, ara són els mateixos examinadors qui, després de la prova, diuen a l'aspirant si és apte per conduir o no. Pel portaveu del sindicat, el problema radica en les condicions en què ho han de comunicar: o bé dins del cotxe, o en “qualsevol descampat o polígon”, que són les zones habituals per on es circula per fer la prova. “El que es demana és que es donin els resultats el dia després, com a molts estats d'Europa”, ha reivindicat. “El que demanen no té cap tipus de lògica”, s'ha queixat Olivé, que ha recordat que amb aquesta vaga perjudiquen alumnes que es treuen el permís de conduir per aconseguir o mantenir un lloc de feina.

“Veiem que el resultat és nul en la negociació amb Trànsit”, ha reconegut Coria, que ha desvelat que el comitè de vaga s'està plantejant iniciar una vaga total a partir del 21 d'octubre després de veure pocs resultats malgrat haver convocat la protesta “d'una manera civilitzada”, allunyada de les èpoques amb més activitat per la DGT, com juny o juliol. Fins ara, els examinadors en vaga, que haurien de treballar des de les vuit del matí a les tres de la tarda, només avaluen fins al migdia.

Els problemes a les Terres de l'Ebre

Les molèsties ocasionades per la vaga dels examinadors de trànsit s'agreuja a les Terres de l'Ebre. “A Tarragona tenen temps de fer entre 7 i 13 exàmens des de les 8 del matí fins les 12”, ha explicat Pedro. A Tortosa, però, com que el trasllat dels examinadors des de la capital ja compta com a jornada laboral, “acaben examinant només a tres alumnes”, segons Pedro.

Per solucionar-ho, a partir d'aquest dimarts, els alumnes que s'havien d'examinar del permís de cotxe a Tortosa ho faran a Tarragona. És una mesura que tampoc ha convençut les autoescoles perquè no és la zona on han practicat els seus alumnes. “La majoria de gent no s'ha apuntat per fer l'examen a Tarragona”, ha explicat el responsable de l'autoescola La Torreta, que ha detallat que només un 10% dels alumnes de les Terres de l'Ebre ha accedit a canviar de ciutat per examinar-se. De cara la setmana vinent, les autoescoles han aconseguit que les proves per aconseguir el permís B es tornin a fer a Tortosa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia