Societat

Pastor descarta prorrogar la concessió de l'AP-7 i aposta per construir en paral·lel l'autovia A-7

La ministra de Foment anuncia quatre noves rotondes a la N-340 entre Altafulla i el Vendrell, cinc més al tram ebrenc i diu que està sobre la taula desviar camions

La ministra de Foment, Ana Pastor, aposta per continuar redactant i executant els projectes pendents de construcció de l'autovia A-7, tot i descartar una nova pròrroga de la concessió de l'autopista AP-7 a partir de l'any 2019. En l'acte inaugural del nou tram de l'A-27, la ministra ha anunciat que durant els pròxims dies es reuniran amb el Govern per definir les alternatives per treure el trànsit pesant del tram ebrenc de la carretera N-340. En l'horitzó visible, però, Pastor només s'ha limitat a reiterar la pròxima construcció de quatre rotondes entre Altafulla i el Vendrell, així com cinc més a les Terres de l'Ebre, mentre es continua treballant en els trams pendents de la nova autovia.

“Treballem per avançar en la duplicació dels trams de la N-340”, ha explicat Pastor, que ha definit així el projecte d'autovia A-7, donant “tota la raó” als alcaldes del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre que així ho reclamen. Tot i que la proximitat de les eleccions generals no permet fer grans previsions, la ministra s'ha mostrat fermament partidària de no continuar prorrogant la concessió de l'autopista AP-7 –que finalitza el 2019–, paral·lela a la nova infraestructura gratuïta. Ajuntaments i entitats veïnals de les Terres de l'Ebre reclamen la gratuïtat immediata dels peatges per solucionar la sinistralitat. “No es prorrogarà mai, si de mi depèn. Passaré a la història com l'única persona que no ha prorrogat una concessió a Espanya”, ha assegurat, sense voler precisar si hi haurà o s'avançarà la gratuïtat d'aquesta via.

Sí que ha volgut refermar que els trams encara pendents de l'autovia A-7 continuen sent objecte de treball per part del Ministeri. D'una banda, en el sector comprès entre Altafulla i Vilafranca del Penedès on, ha recordat, hi circulen uns 23.000 vehicles al dia, al voltant d'un 17% camions. “Ja s'està redactant el projecte entre Altafulla i la Pobla de Montornès. Als pressupostos de 2016 es preveuen partides. Estudiarem també la duplicació entre Torredembarra i Vilafranca, com demanen els alcaldes”, ha apuntat. A la zona de les Terres de l'Ebre, ha assegurat, preveu que durant l'any vinent es licitin la redacció dels projectes constructius entre la Jana i el Perelló i aquesta última població i l'Hospitalet de l'Infant.

La ministra ha tractat de mostrar una imatge comprensiva i conciliadora amb els alcaldes i la Generalitat. Ha avançat que la possibilitat que els camions circulin per l'AP-7 amb bonificacions al tram ebrenc, tal i com es va posar en pràctica a la N-II a Girona, està “ sobre la taula”. Segons ha puntualitzat, la reunió prevista durant aquesta setmana o principis de la vinent amb el Govern haurà de permetre definir les “alternatives” per fer front al problema del trànsit pesant. “S'ha de pensar amb els ciutadans i les poblacions”, ha remarcat, posant èmfasi en prioritzar la seguretat. Li ha reclamat solucions també, explícitament, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, tot recordant les experiències d'“èxit” practicades a Catalunya. Vila, en aquest sentit, ha assegurat que la Generalitat és partidària de mesures “audaces” per optimitzar el trànsit entre autopistes i carreteres en corredors com el Mediterrani per aconseguir “la màxima seguretat viària”.

Noves rotondes

Amb la decisió dels camions encara pendent, les úniques solucions que ha posat Pastor sobre la taula són les famoses rotondes a l'eix de la N-340, una mesura que no agrada als alcaldes ebrencs, que la veuen com una prolongació indefinida de la provisionalitat i que no solucionarà l'alta densitat de trànsit –especialment, pesant– i sinistralitat existent. En el cas del tram del Camp de Tarragona, ha anunciat quatre rotondes entre Torredembarra i el Vendrell –Creixell, Roda de Berà, Coma-ruga i la Gornal–. Uns projectes, ha recordat, es troben en fase de redacció i preveu licitar-los durant 2016 per un import de 12,1 milions d'euros.

També ha enumerat els projectes pendents al tram ebrenc de la N-340. Segons ha precisat, aquest novembre es licitaran les rotondes previstes a Alcanar, Sant Carles de la Ràpita, Camarles, l'Ametlla de Mar i l'Hospitalet. També es remodelarà l'accés a Amposta per la carretera i, de cara el mes de març, es preveu endegar la construcció de rotondes als accessos del Perelló i de l'Ampolla, a banda d'obres de la senyalització, els vorals i sistemes de contenció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia