La revisió del sistema de semàfors amb càmeres de les Franqueses conclou que funcionen correctament
La Plataforma d’Afectats per les Multes torna a manifestar-se al ple
La revisió que va fer una empresa especialitzada sobre el sistema de control semafòric amb càmeres a diversos punts de les Franqueses ha determinat que funciona correctament.
Ho va anunciar el regidor de Seguretat Ciutadana, Ferran Jiménez (CiU), responent a les preguntes que uns quants membres de la Plataforma d’Afectats per les Multes (PAM) li van adreçar al final del ple de dijous passat.
Jiménez va dir que havia rebut l’informe de la revisió aquell mateix dia i va llegir íntegrament les conclusions, tot i que va ser difícil seguir la lectura, constantment interrompuda per les escridassades dels membres de la plataforma. En resum, les conclusions diuen que el sistema funciona correctament, que ha contribuït a reduir la velocitat dels vehicles i ha augmentat la seguretat en els passos de vianants. L’informe afegeix que la senyalització del sistema de control és la correcta i que el procediment sancionador també ho és, ja que els enregistrament de les imatges els fa l’empresa que gestiona el sistema, però la Policia Local visiona una per una totes les gravacions i és la que imposa les sancions.
La revisió del sistema la va fer l’empresa Asesoría de Infraestructura y Movilidad, de Barcelona, entre finals de setembre i principis d’octubre amb un cost de 4.500 euros més IVA. L’estudi es va encarregar després que el ple de l’Ajuntament del mes de juliol aprovés una moció en què demanava que el sistema fos revisat per una empresa externa especialitzada. Hi van votar a favor el grup de CiU, al govern, i els d’Imaginem, PSC, ERC i PP. Els punts regulats per semàfors amb càmeres són la rotonda de Can Mònic, la cruïlla de la carretera de Ribes amb la de Cànoves i el carrer Catalunya a Llerona. Aquest és, de fet, el punt que genera més polèmica perquè la PAM assegura que genera més confusió que seguretat i que el semàfor es posa en vermell encara que no se superi la velocitat màxima permesa de 50 quilòmetres per hora.
El regidor Ramírez no va voler donar més detalls dels resultats de l’informe de la consultoria perquè, abans, els vol donar a conèixer als diferents grups municipals.
L’anunci dels resultats de la inspecció del sistema no va agradar gens a la vintena de membres de la PAM, que va seguir tot el ple i que després, en el torn de preguntes del públic, van demanar la paraula una desena de vegades hi havia persones d’Aiguafreda, Granollers, la Garriga i les Franqueses, entre altres localitats per tornar a denunciar que el sistema no millora la seguretat i és un instrument recaptatori. Un dels membres de la plataforma va advertir que en altres llocs on s’havia implantat el sistema ha estat anul·lat per sentències judicials. Aquest mateix membres de la PAM va demanar que l’Ajuntament expliqués els tractes que va fer amb l’empresa instal·ladora i que revelés quants diners va calcular que podria generar. En cas que no es doni a conèixer, va amenaçar de fer-ho públic ell mateix.