Vallès Oriental

Exemples per a escoles de Menorca

Mestres menorquins visiten l’Escola Pia, de Granollers, per conèixer el projecte d’educació emociona

Una quinzena de professors d’Educació Infantil i Primària d’escoles públiques de l’illa de Menorca van visitar fa uns dies l’Escola Pia de Granollers per conèixer com s’aplica el projecte d’Educació de la dimensió interior.

Aquest funciona per quart curs al centre i hi ha implicats tots els alumnes, des d’Educació Infantil fins a Batxillerat. El dia abans, els mestres de Menorca van conèixer també l’experiència de l’escola Can Parera, de Montornès, amb un projecte similar. La visita va ser organitzada pel Centre de Professors de Menorca, que depèn de la conselleria del govern balear i treballa per la formació i per donar eines als docents. “L’objectiu és anar formant gent per crear una xarxa de formadors”, explicava Josep Cortés, assessor d’Educació Infantil i Primària del Centre de professors de Menorca.

Aquest és el quart curs que l’Escola Pia aplica el projecte d’Educació en la dimensió interior vehiculat a través de qualsevol àrea. Els responsables del centre es mostren molt satisfets dels resultats que està donant perquè afavoreix el millor coneixement dels alumnes per part dels metres però també l’autoconeixement i l’autonomia dels escolars. A més, creuen que aporta una millora del rendiment escolar i de l’atenció a les classes. Aquest divendres a l’Escola Pia, per exemple, els mestres de Menorca van poder conèixer de primera mà l’experiència de diversos mestres i també de vuit alumnes de cicle superior. A més, van veure com s’aplica la metodologia en diversos moments de l’activitat diària. Per exemple, en uns exercicis de relaxació a la classe d’educació física de quart o en una tutoria d’alumnes de P5.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.